søndag den 7. april 2013

Familie*svagheder* de gode og knap så gode ...


En gammel tegning A3 format

Familibesøg i går
og selvfølgelig fik jeg ikke taget billeder!

Helt fra Grønland kom min søster med familien
desværre af en knap så dejlig grund
hun skal opereres for brystkræft

Vores farmor havde det
så det er måske en *familiesvaghed*

En mere acceptabel *svaghed* 
er en fælles søsterlig glæde for grillkylling
garn, strik og børn
LilleSøsterMin og Svoger har viet deres liv til plejebørn
og har hjulpet mangen et grønlandsk barn videre i livet
Vi har begge ikke mødt vores farmor
jeg ved dog hun havde et stort hjerte
og hjalp sognets nødstedte børn

Vi har først fået forbindelse sent i livet
så jeg nyder  at ha en lillesøster
med bla samme strikke-og-garnglæde som jeg
og som kunne/kan bruge min hjæælp
trods hendes egen store strikkekompetence

Nu venter jeg spændt på at høre efter operationen
Jeg krydser fingre, holder tomler, beder,
og sender kærlige tanker


5 kommentarer:

  1. Kære Tove jeg beundrer dit talent for at skrive. Du skriver lige så godt som du tegner og maler. Du er i det hele taget rigtig god til at udtrykke dig.. Kh H.....

    SvarSlet
  2. Det må være dejligt at have fået en lillesøster, selv om I først har fået forbindelse sent i livet. Rigtig god bedring med hende!

    SvarSlet
  3. H tak skal du ha ... det glæder mig da <3


    ... og Madame det er dejligt og tak skal du h

    SvarSlet
  4. Det er simpelthen en helt fantastisk tegning du har lavet her!

    SvarSlet
  5. Tak skal du ha Karina ... det glæder mig ;-)

    SvarSlet