søndag den 30. december 2007

Endnu en Finke..


.... viste sig ved Foderbrædtet. Denne gang en Kvækerfinke - endnu mere farveintens end denne. Nej jeg har ikke taget billedet, men *lånt* det fra Nettet.
Jeg tror han - KvækerFinken - har været her før, men først idag blev jeg opmærksom på den intense farveforskel fra Bogfinken.
En anden gæst - som nu viser sig for 3. gang er en utrolig charmerende lille mejse. Den har et helt hvidt dunet hoved og en laaaang hale - så jeg regner med det er Halemejsen. De kommer i par. Kun to ad gangen. Om det er de samme ved jeg jo ikke. De spiser ikke, men lander kortvarigt, for så at flyve videre. Mon der er noget galt med menukortet?

Jeg har ellers udvidet menu'en med hampefrø og peanuts, foruden vanlige vildfuglefrø, mejsekugler, svinefedt og solsikkekerner - det giver et væld af gæster - og det er hårdt arbejde at servere for alle disse. For at sikre rimelig service niveau er der indført gratis vand til alle.
På en måde - (og med en snert af dårlig samvittighed) - nyder jeg Foderbrædtets livlighed mere end Vinbjergsneglenes vandring på den gamle Planet. Nå, men hvad sneglene ikke ved har de vel ikke ondt af!
Iøvrigt snuer de i forseglede huse og kommer ikke ud før de nye Planetejere flytter ind. Jeg har en god fornemmelse for de nye ejere. Jeg tror de forstår at værdsætte Planeten og dens have, inclusive Vinbjergsnegle.
HUSK:
Deltag i Den Store Vinterfugletælling 2008 på ObsNatur.dk fra d. 12.januar 2008

Ingen kommentarer:

Send en kommentar