onsdag den 30. januar 2008

MalerHjerne!

I dag var det første gang på Malerholdet i år. Og ALLE fra sidste år er kommet igen. Det er et så dejligt hold så nu glæder jeg mig igen.

Denne gang handler det om Portrætter. Men jeg er en uvorn elev og kan ikke rigtig male hvad jeg får besked på. Så det blev FARVER på lærred - et absolut rædselsfuldt billed - portræt af et androgynt væsen grønt på rød/pink baggrund.

NEJ der kommer ikke et billede her. Det var ren fornøjelse - en neddykken i den kreative proces uden hensyn til produktet. Det er kliché-agtigt, skematisk niveau - men tiden mens farver påføres er vidunderlig.

Jeg kom for sent. Jeg var savnet - havde ikke været de sidste 2 gange før jul. Efter første time var jeg tilbage i stemningen igen.

Stephanie(vores KunstnerLærer) spurgte hvor mange billede jeg havde hjemme? Hun skulle pille sin udstilling ned i Kalundborg og vil anbefale mig til at udstille! Det var et skulderklap af de store!

Hjemme igen - Flade ud på sofaen efter rundgang hos dyrerne. Men men men telefonen vedblev med at ringe:
- Teenageren fik ikke sin lille lejlighed, brug for mors øre til at høre.
- Veninden tilbød billet til koncert med Niels Hausgård. LÆKKERT men for stor mundfuld - TAK for TANKEN
- Teenageren ville lige høre om MOR ikke ville ringe på en lejlighed? Den blev nu sparket tilbage til Teenageren selv - du skal bare sige.......
- Den anden veninde ville bare lige høre...
- Teenageren ville lige fortælle den lejlighed var udlejet!
- 'Chefen' (Mellemsønnen) ville bare lige hilse og snakke ... han sad i kø.
- Teenageren ville lige fortælle mor om behovet for ny bolig! Bare jeg dog ku' trylle....:-)

Gav jeg op ? Næh jeg fik da små sovet med Albert Frida og Johnny på sofaen.

Jeg tror stadig Teenageren får sin lejlighed inden 1. Marts.

2 kommentarer:

  1. Dejligt , at maleriet giver dig en glæde! Vil du udstille?
    Der sker en del lige nu-hva!

    SvarSlet
  2. Hmmm ... nej jeg tror det er for stort at udstille lige nu. Jeg må ha' mere ro. Og jeg er jo IKKE tilfreds med billederne vel? Mon jeg nogen sinde bli'r det?
    ;-)
    Men det er dejligt at male!

    SvarSlet