lørdag den 23. februar 2008

LilleLiv

Hvor jeg dog glæder mig.
Til mit LilleLiv begynder.
Om præcis 1 uge fra nu.
Så bor jeg i Kærligheden og har afgivet Palæet i Holbæk.
Endnu en weekend går med at rydde op og flytte efter 9 år og 3 drenge.
Jeg tror jeg ku ha åbnet en 'BrugtComputerBiks ' - samt salg gamle anlæg, højtalere,kabler, grammofoner mm. Teaterplakater fra drengenes mange optrædener. Teenagerens tegninger og malerier fra Billedskolen.
Vi faldt i staver trods gensidig lovning på at 'lukke' af og bare pakke sammen, smide ud og gemme væk.
Ældstesønnen viser her sine tydelige pædagogiske evner når SiffeSelv flegnede over Teenagerens drømmerier. Den der dasken rundt med hænderne i lommen og kasketten ned for øjnene - tja - men han havde nu osse været i nattevagt og kun sovet et par timer. Så det var fuld forståeligt at hans energi var på nulpunktet. Hurra for Ældsten.
Mellemsønnen var på job i dag og støder til imorgen. Men formåede dog at få endnu en andelslejlighed på hånden til Teenageren. Knap så stor, knap så dyr at købe, en anelse billigere om måneden. Men ikke mere end Teenageren kan klare. Det gav energi til os alle.
Da vi forlod Palæet i dag var det sorteret i kasser en bunke til hver sit sted.
I morgen skal lamperne pilles ned og så .... skal alt Siffe's værktøj pakkes sammen! Og der er godt nok meget. Mange gode ting som bliver svært at give afkald på.
Så nu skal der stuves i Garagen i Kærligheden ;-)
Dagens konsumering af Cola og Vingummi samt Pizza'er er vist højdepunktet.
Og der er LÆNGE til jeg kan NYDE en pizza igen.
Men sukker skal der nu til - for at holde niveauet oppe.
Lørdag den første marts kl. 12 mødes jeg med de nye ejere til overdragelse.
Jeg forsøger at lade være med at 'skamme' mig over huset tilstand. Og havens. Efter 3 år's sygdom i et gammelt hus der var igang med istandsættelse JA så er/var jeg ikke i stand til at holde det vedlige. Og det bærer huset præg af. Jeg lå de første 2 år på sofaen og er først fornylig kommet godt igang.
I dag er jeg taknemmelig for at min søde bankrådgiver rådede mig til at sælge. Ikke fordi jeg ikke ku' sidde der, men fordi det var for stort og for meget at lave før det blev rigtig lækkert. Kærligheden er lige mig. Masser af natur og dyreliv. Masser af fred og ro. Stilheden stormer nærmest ind i hovedet på een. Og giver fred. Den kunne jeg aldrig ha fundet i byen.

5 kommentarer:

  1. det lyder til , du får(har) et rigtig godt liv. Nyd det

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha' Laila - det gør jeg osse kan du tro

    SvarSlet
  3. dejligt at det er ved at være overstået. når man nu har taget en sådan beslutning så er det nu bedst når det hele er helt på plads. og det er jo helt tydeligt hvor meget du nyder dit nye liv.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Ja, det er utroligt, hvor meget man får samlet sammen af gammelt l...
    De har købt dit hus, fordi de kan lide det, så lad være med at skamme dig- det kan du ikke bruge til noget!
    Tænk hvor meget der er sket for dig!

    SvarSlet
  5. Ja Frida det er godt når det er overstået - og Losarinas mor - jeg forsøger at holde skammen fra døre - men det er flinkeskolen der gør sit præg gældende ;-)

    SvarSlet