tirsdag den 29. april 2008

Min Dag

Sad endnu engang hos 'min' psykiater - lang snak, ny medicin som skulle hjælpe på stressfølelsen og angstanfaldene.

Egentlig er jeg træt af medicin! Træt af tristheden. Træt af at mit liv er blevet så anderledes. Egentlig går jeg daglig og venter på at vågne op til en travl arbejdsdag som skoleleder på en asyl-skole! Hvem gider lige vække mig?

Bagefter er jeg hudløs træt, men må jo på apoteket. Vejen går forbi boghandleren - jeg går ind - hen til reolen - ser på lydbøger - men tiltrækkes af ukendte årsager til bestsellerhylden.

Så nu har jeg denne bog :



Hvis jeg havde fulgt alle de 'goderåd'-bøger jeg med tiden har investeret i - så ville denne her ikke være nødvendig.

Hvorfor kaan jeg så ikke komme ud af butikken uden?
Hvorfor tror jeg endnu engang at DENNE GANG virker skidtet?

Tjaaa .... jeg ville være rigere hvis jeg vidste det.

Men nu prøver jeg altså igen. Bogen svarer godt til det jeg ønsker mit liv skulle leves som. (Jeg tror dog ikke jeg bliver en slim-line som den smukke lady på omslaget - men bare sundere)

Forløbet er bygget op over 10 uger hvoraf de første 2 er langsom introduktion og udrydning af 'dårlige' varer og vaner. Mine madprodukter er nu allerede økologiske og rimelige sunde. Det jeg skal afvænne og som bliver sværest er nok sukkeret. Og ikke mere KAFFE!

Nu får vi se. Jeg vil først læse bogen og så vælge en passende uge at starte på selv kostændringen. Jeg tror jeg lader de 2 første uger vare et stykke tid.

Små skridt fører osse viden om!

Måske kan jeg vække mig selv?

5 kommentarer:

  1. Jeg har også lige fået fingre i den bog. Hun virker så overbevisende!
    Men det er ikke småting der skal laves om hvis man vil gøre som hun. Så mine planer om at bruge bogen er udsat til det bliver plads til et nyt projekt. (- og tid til at blogge igen)

    Måske jeg til den tid kan få nogle gode råd af dig?

    SvarSlet
  2. Tak til jer begge to.

    Jeg tror jeg tager den absolut slowmotion - hvad angår ændringer. Succes-kriterierne vil starte i det små og gradvist øges afhængig af resultaterne.

    Råd er jo gratis - om de så viser sig at være gode eller skidt ;-) Håber på det første for så har jeg jo flyttet mig fra hvor jeg er nu!

    SvarSlet
  3. Bogen indfanget også mig. Jeg blandrede den igennem... ikke min kop te så nu er den på en venindes hylde :-)

    SvarSlet
  4. Hahhha ... måske det osse bliver min bogs skæbne ... but now I try!

    SvarSlet