søndag den 11. maj 2008

Forestil jer....

... jeg sidder lørdag morgen i min Tryghedsstol.
Har lige sippet til en varm Grøn té -
Den eneste lyd er fuglekoret udenfor.
Nu begynder min 3 velfortjente fridage, som bare skal nydes fuld ud!
Jeg glæder mig til Aleneheden og Roen.
Stilhed!
.... så ringer mobilen!
Teenageren flagrer frit gennem røret.
Hej - jeg kommer lige forbi Er du oppe?
Jeg har været på vagt!
Jaja, siger moren stadig rimelig uforstyrret.
Han kommer hvirvlene en mellemting mellem en forårsflue og en sommervind.
Nu begynder hjernen (altså Siffes) at larme anstrengt som computerkøleren.
Men Teenageren forsætter ubekymret:
Skal vi ikke tage i Ikea i dag?
Jeg har brug for ....
Det skal være hurtigt jeg skal være hjemme omkring 12?
Er der åbent?
Nu hagler ord mod min hjerne, som helt har knaldet grænserne i.
Jeg hører kun lidt, mens jeg sorterer ordene og stiller dem op i meningsfulde sætninger.
Ikea? Nu? I dag? Åbningstider?
Hvordan er så lige man mærker sine behov?
GlædenVedTeenagesBesøgOgSamvær kontra RoenPåPlaneten?
LangVarmTurTilIkea kontra StilhedISkyggenPåPlaneten?
Hvad jeg valgte og Hvordan det gik?
Ja - gæt engang.
Jeg udnyttede da selvfølgelig chancen til et samvær.
Teenageren foreslår selv at begrænse køreturen og *nøjes* med det lokale IdéMøbler
- som i hans øjne er mere 'In' end Ikea.
Vi havde 2 dejlige timer sammen inden han afsatte mig billigt på Planeten.
Han var velforsørget fra Idémøbler og DavliBrugsen og Ok-Benzin.
Mod at han tog solcreme på inden strandturen med gutterne ved middagstid.
Min dagsrest forløb så på sofaen med nyt garn og strikketøjet.
Mens Hjernen fandt sig selv igen!
Altialt en GOD dag - som bare blev anderledes en forventet ;-)
PS: Nu er kameraet blevet væk - det går da rimeligt godt med den BilledRadark-tør - var?

2 kommentarer:

  1. jojo, man skal vel være undt en rimelig overgangsperiode, mellem hjemmeboende og selvstændig. det er jo en stor forandring, for jer begge to, og tager lidt tid at vænne sig til. og mon ikke du nyder det ligeså meget som ham at han stadig har brug for sin MOAR.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Jo da Frida - det kan du tro jeg nyder - og ikke mindst at jeg igen er i stand til at være MOAR ;_)

    KH Siffe

    SvarSlet