fredag den 23. maj 2008

Triglycerider... de små bæster...HAHA...

Jeg har fået ram på dem!

For en måned siden fik jeg konstateret forhøjet kolesterol og triglycerider især. Og jeg forstår det godt. Med det stillesiddende usunde liv jeg har ført ville andet være underligt!

Triglyceriderne blev målt til 3.9mmol/l - og det er afgjort for højt.

Lægens ord var spis mindre fedt. Drik ikke alkohol. Nu var ingen af de dele - del af min ensformige kost. Jeg spiste KUN 0,1%yougurt med rå haregryn, solsikkekerner og SUKKER SUKKER SUKKER. Samtidig ingen motion pga voldsomme problemer med mine knæ.

Nu havde jeg jo bestemt mig for at droppe sukkeret og efter 2-3 uger med INGEN sukker overhovedet er Triglyceriderne faldet til 2.3mmol/l - !

Både Lægen og SiffeSelv er stolte af mig - så svært har det nu heller ikke været.

Samtidig faldt totalKolesterol fra 5.9 til 5.4 mmol/l.
Det eneste minus er en lille stigning i det dårlige Kolesterol LDL. Men menuen står på fisk og fisk og så lidt mere fisk og lidt smoothies indimellem.

Og så MÅ jeg lige gå en tur for at komme igang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar