torsdag den 12. juni 2008

Ariving at your own door...

..... af Jon Kabat-Zinn

Mindfullness er en meditationsform/levemåde - velegnet til mennesker med depressioner. Bogen er et koncentrat af hans bog "Coming to our senses". En sådan bog - på engelsk - er alt for 'stor' for min støvede hjerne. Denne lille bog indeholder 108 små tekster. .


Jeg kan læse een tekst og så reflektere over dens mens jeg strikker, er i haven eller hvad nu..


Om det er nøvendigt at ha' læst bogen før? Den store altså? Det tror jeg nu ikke. Disse små sentenser er rigelig til at vække sløve hjerneceller til live.




Denne lille Sommerfugl landede på mit bord samme dag jeg fik den lille bog ...... med en lignende sommerfugle uden på. Hvem sagde TILFÆLDE?

2 kommentarer:

  1. Siffe ; du rykker og forandres og du lever og det går stærkt ! Smukt med sommerfuglen, næ tilfældigheder , dem er der mange der ikke tror på :-)

    SvarSlet
  2. Ja jeg synes altså osse den sommerfugl er smuk - og ikke et tilfælde!

    SvarSlet