søndag den 6. juli 2008

Jeg bilder mig ind....

.... jeg blir lykkelig .... bare jeg får en dør ud til verden her:
Eller måske skal jeg bare KØBE lidt mere GARN?
Eller måske skal jeg BARE spise lidt (læs: meget) is?
Eller måske SKAL jeg bare tabe mig 30 kilo?
Eller måske ...........
Hvad mon LYKKE er? Ro i sindet? Sikkerhed for at undgå depressioner? En ny Kæreste? En udenlandsrejse?

Hvis al dette sker HVAD er så anderledes? Og er LYKKEN så sikret?

Lige NU er Lykken Formel 1 i TV, Tour de France om 20 min, garnkøb på eBay, et KillingeKnus, et lyserødt Strikketøj, garn der venter på at blive sat i arbejde, fuglefløjten udenfor...... , chokoladesmagen i min mund, kaffen der kalder på mig!

HVAD er mon LYKKEN for dig?

13 kommentarer:

  1. Lykken for mig?
    Folk der forstår mig ;)

    Lykken er, at føle mig hel. Det lyder så pladder-romantisk, men det er noget med at vide, at man ikke er helt alene på trods af alt det grimme livet også tilbyder eller kan tilbyde.

    Og en dør lige der mellem sofaerne, ville nu også gøre mig lykkelig :)

    SvarSlet
  2. Tak Frederikke ;-) Pladderromantik - det er sgu da nødvendigt!

    SvarSlet
  3. hm, lykken kan da være noget helt forskelligt fra en dag til den næste. i dag er det for mig at sidde herinde med mit strik og höre mand og sön hygge sig udenfor med oprydning, maling af tagrender o.fl.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Uhmmm det kender jeg godt Frida - det der med at LYTTE og glæde sig ved det - jeg har det når sønnerne snakkede eller legede sammen - det kan stadig fylde mig med ubændelig Lykke. ;-)

    SvarSlet
  5. ÅHH ja, LYKKEN ER HVERKEN GODS ELLER GULD.
    Der har været en undersøgelse, der viste at danskerne er det mest lykkelige folk.
    Af og til møder vi russere, der spørge hvorfor vi er så lykkelige.
    I forhold til russere siger i gerne, at det er fordi vores forventninger til livet, kan leve op til vikeligheden.
    ALTSÅ, det skulle ikke være umuligt at du får en ny dør.
    OG bliver lykkelig.

    SvarSlet
  6. Nu har jeg også skrevet lidt om lykken.

    Et udkig kunne pynte der mellem dine sofaer, og ville lukke lyset og liv ind.
    Hvilken retning kommer den til at vende i? I følge feng shui, er nord og østvendte indgangsdøre specielt lykkebringende for beboerne i huset...

    SvarSlet
  7. Hej Lise - jamen jeg tror nok jeg i perioder og taget over et liv hører til de lykkelige - det er bare enkelte stunder der forekommer sorte ;-) Jeg er da glad for ikke at vokse op som russer!

    Tante - pudsigt nok er den østvendt - og den SKAL bare være der. Iøvrigt er jeg begyndt - uanende fenshui at benytte køkkendøren til ind og udgang og den er osse østvendt ;-) Så NU må jeg da blive lykkelig ;-)

    SvarSlet
  8. Du må jo have sat en af dine håndværkere i gang med den dør.
    Men de holder måske ferie lige nu?

    SvarSlet
  9. I dag og i morgen er jeg Håndværkerfri - Døren ER bestilt og leveres i August - dobbelt Fløjdør - den kan ikke blive stor nok når nu Lykken(=Lyset) skal ind den vej ;-)

    SvarSlet
  10. Lykken kommer kun i glimt. Man kan ikke være lykkelig altid, for så er du jo nærmest "lige-glad". Og for at vide hvornår man er lykkelig er man også nødt til at have været ulykkelig :-) Lykke for mig er: at jeg er nogenlunde rask lige nu - at se ind i min mands kærlige,smilende øjne - mine tre børn og mine tre børnebørn.

    SvarSlet
  11. Hej Irene - jamen det er lige mine ord (tanker) igen. Det er jo i glimt vi er lykkelige - og netop at ha' opleet at være ulykkelig gør disse lykkeglimt endnu større og skattede
    KH Siffe

    SvarSlet
  12. lykke for mig er at læse i SoreSøsterMin's blog og derved mærke hendes intense og nærværende/muntre/pudsige indfald/leg med ordene der ikke er bleg for at hænge sine tanker - lyse som mørke - op på sin blog - og derved vise hvor sej og livsklog hun egentlig er; ja livet kan sgu' bare komme an kan den ;-)

    Ja Siffe, tak for at du er til og endda StoreSøsterMin...

    SvarSlet
  13. Åhhh LilleBrorMin jeg overvældes altid af dine kærlige ord. Glæder mig til at gøre visit i det høje nord - engang - Har I forresten nogle Garnforretninger ? ;-)
    Nå spøg til side - jeg ved jo der er MoskusokseUld - nyder stadig mine to fed der ligger og venter på det fuldendte mønster - men det trænger sig nu på !
    Kærlige Hilsner til dig og Dine.
    KH Storesøsterdin Siffe

    SvarSlet