onsdag den 9. juli 2008

RuskOmSnusk eller Lidt om Hvert......

Pudsigt at læse alle de ferieblog's rundtomkring. Måske skal jeg gøre alvor af at melde Ferie på et tidspunkt ? - og så selvfølgelig holde fast idet - jeg kan ikke lige huske om jeg HAR gjort det før?

NÅ - men jeg har glemt at oplade kameraet - stadigvæk! - så no foto today!

Lidt opsummering:

1. Min Lyserøde FLS er kommet godt igang. Jeg er begyndt på Lacemønstret og har sat af til ærmerne. Selvom jeg af klare årsager har st'rrelsen med multipleX foran et enkelt L har jeg alligevel øget omkredsen med 7 masler ekstra under hver arm. Jeg tror den kan rumme mig og blir den for stor (!) så kan den vel filtes en anelse - det er jo ren uld.
Den er udnævnt til sengetrøje!
En Candyfloss lyserød sag a la Hyacint(Hende fra "Fint skal det være"). Til at varme mig i de kolde vinternætter.
Miss Marple ku nu osse ha sådan en sag over skuldrene i de fugtige engelske huse.
Jeg mangler bare Papilotterne, en fransk Portnerkone hvid blondebomuldsnatkjole og et par lyserøde pompomsutter - så er jeg parat! Man er vel international.

2. Mens jeg strikker ligger LilleLuuii på min Maveterasse. Jeg er spændt på om han forbliver liggende som stor hankat?
Han spinder og sover og luner godt. Utroligt han allerede er faldet så godt til i huset. Nu leger Johny og ham sammen. Johnny går nærmest og passer på LilleLuuii og kalder på ham med små misselyde.

3. Veninden kom forbi -trods advarslen om Æseldage - hun havde brug for en kop the og et par øre der ku lytte. Og det kan jo sagtens ske mens jeg sidder i min sofa og strikker. Hun er smittet af strikkeriet og låner bøger her på Planeten - og har snart mod på at starte på engelske opskrifter. Hun blev fanget af en fra Painter's Palet -strikkebog (Ja Frida du lokkede jo med lækre billeder på din blog - så nu er den ankommet til Planeten - så dejligt)

4. Håndværkeren dukkede op efter 2 dage's regnvejrsfri. Nu er Terassen snart lukket helt af, der er sat dør i som jeg kan låse op og i, udefra og indefra. Og enkelte hegn således jeg ugenert kan gå i bad indtil den endelige *væg* kommer op. Han er i den grad selvkørende - udfra min oprindelige tegning af hele projektet og det vi sådan snakker os frem til undervejs. Han er i god kontakt med sin feminine side - som han siger - når jeg er imponeret af hans løsningsforslag - han har en for mænd sjælden evne til at multitaske. Han arbejde flere steder samtidig - på en absolut god måde.
Nu er min regnvandskrukke sat op og den første tønde regnvand er samlet - så nu har jeg ingen undskyldning for ikke at vande mine krukker.

Hver af disse punkter ku jo være et blog indlæg. Men nu blev det altså sådan her. Jeg tror Æseldagene er på retur. Har været ude i aften og sidde på Terassen. Havde utrolig lyst til et glas rødvin - det er lissom det man tager med ud om aftenen og sidder i mørkningen og nyder. Eller en kold øl. Men det går nok ikke. Jeg må finde noget andet at forbinde ekstra nydelse med.
Egentlig har jeg aldrig drukket særlig meget. Hverken rødvin, spiritus eller øl. Alligevel er det det jeg savnet. Lidt spøjst ikke ?

2 kommentarer:

  1. Hvad med hyldeblomst drik med danskvand i? Det er en af mine drikke til når det skal være lidt festligt.

    SvarSlet
  2. Det ku da være en idé - jeg må jo tænke helt anderledes og danne mine egne vaner. Man kan jo få økologisk Hyldedrik i Davli - så jo Tante absolut en mulighed ;-)

    SvarSlet