mandag den 7. juli 2008

Æseldage...............

Husker I Æsel?
Fra Peter Plys?
Lige nu gennemlever jeg alle stadier af PLys-dyrerne :

Fra at være en uskadelig glad Peter Plys gennemgik jeg en periode som Tigerdyret. Lidt tosseglad uden bekymringer. For at være selvklog en tid som den gode Ugle. Derefter Grislingen der jo gennemlever dagligt sin panikangst - og er utrolig modig at han tør!

Nu er jeg så inde i en periode som Æseldyret - det kære asen. Gennemgående negativ og sortseende. Hvad andet kan jeg gøre i dag end kaste mig ind i min æselhule (=sofaen) hvis altså ingen har fjernet den - hvad der jo sagtens kan ske for et Æseldyr - altså et hovedkast til hulen og *nyde* tristheden og den onde verden, der altid er for Æseldyr.


Hvad andet kan ske end at billedet bliver utydeligt og forkert - sådan en rigtig Æseldag?

4 kommentarer:

  1. Har man haft en depression er min erfaring, at æseldagene kan synes ildevarslende og Jantelovsagtige ("Du-skal-ikke-tro-du-er-noget"), men gudskelov er off-dage helt og aldeles naturlige, og vi kender dem alle ;-)

    SvarSlet
  2. Tak Julie - så rigtigt hvad du skriver - nu kan jeg holde dagene lidt ud fra mig og netop kalde dem Æseldage ;-) vel vidende at vi alle møder dem indimellem - følgerne af flere depressioner er jo netop uroen for om det er starten på endnu een. Men i dag er *bare* en æseldag ;-)

    SvarSlet
  3. Ja, Plys og alle hans venner kan bruges af os alle.
    Tænk på alt det overskud og glæde du har været fuld af ,den sidste tid- det skal nok komme igen . Æseldag- herligt udtryk :-)

    SvarSlet
  4. Ja Miri jeg elsker Peter Plys's filosofier - og vi er en familie af Plysdyr.
    KH Siffe

    SvarSlet