mandag den 29. september 2008

Mentalt Marathon .... eller I did It ;-)

.... eller snarere et halv-marathon ... ca 24 timer med lidt god vilje og oprunding opad.

Hvad jeg snakker om?

Ja Silkeborg da - StrikkeFestivallen da.... i smukke spiselige omgivelser... kan anbefales....

Aldrig har jeg oplavet noget lignende eller overlevet noget lignende....

Jeg blev talt ud af døren på Planeten af Chef-sønnen, der samtidig bestilte færgetid. Med 1½ time til afgang måtte jeg jo bare få pakket sammen og lastet mig ind i bilen. Filosoffen sagde: "Hvis du ikke kommer afsted har du spildt en hel uge med kvabbabbelse! DET vil ærge dig."
Så ingen vej udenom.

Ankommet til Silkeborg erkendte jeg det nyttige ved en GPS ... hvilket jeg driller sønnerne med at JEG ikke at har brug for ... men et er Bil at føre et andet er bykort at læse! Silkeborg og omegn er nu smuk, men Vandrehjemmet svært at finde.

En smuk farvestrålende Frida modtog mig med knus i døren. ...... Og så var stemningen skabt.
For mig. Trygheden indfandt sig .. smilende ansigter kiggede op ... nogle genkendende andre nysgerrige på den rare måde.
Glæden indfandt sig mange gange ... små glædesbomber bombaderede mig....Susanne i sin smukke røde bluse.... endnu en Susanne der strikkede på en smuk grøn vest .... Tante Lilla i lilla strikkende lilla ... Gitte Ditogdut i sin grønne Empirevest ..... Hanne fra Randers ... med det smittende humør ... Lisette fra Nordenfjords (i hvertfald nord for mig).... Lisestrik.... Jane fra Malmø der fik fat i det pink garn før mig .... Anne fra Hvidovre i rød jakke - mon du købte RØDT garn?....Ruth med sine smukke årstidsopskrifter fortalte om brug af Ecxe l....... har hovedet glemt nogen ... er glæden ved mødet med jer i behold i kroppen.

TAK til alle Jer der gjorde mit første StrikkeFestival-forsøg til en GOD oplevelse .... og slet ikke den sidste. Og TAK til Susanne der har arrangeret hele det her halløj!

Behøver jeg at sige at jeg har sovet siden jeg kom hjem lørdag? ....

14 kommentarer:

  1. Kære Siffe, det var dejligt at få sat sådan rigtigt 'live' ansigt på dig, og at kunne læse her at det var en god oplevelse at være med.

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha' Charlotte .... i lige måde ... kh Siffe

    SvarSlet
  3. Hurra!! Hvor er det dejligt at høre :-) Seje og modige Siffe! Og godt de sønner fik dig"sparket" ud af døren! Jeg bliver så glad og stolt på dine vegne( kan man det? )
    Knus

    SvarSlet
  4. Tak skal du ha Miri ... sendte dig mange tanker undervejs i weekenden.
    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Kære Siffe
    Hvor var det godt at 'Chefsønnen' fik sendt dig afsted, og at du fandt os til sidst. Det var dejligt at se dit glade ansigt i mængden af strikkende quinder.
    Glæder mig til næste gang vi ses.
    KH Lise

    SvarSlet
  6. Kære Siffe - det gik først op for mig at du var der da du lige var gået :-(

    Men vi ses næste år på Fyn, ikk?

    KH Britta S

    SvarSlet
  7. Det var det SÅ godt du blev sendt afsted.. Skønt at møde dig i virkeligheden Siffe. Det var også min første strikkefestival, men absolut heller ikke det sidste. Vi må til Fyn næste år!

    SvarSlet
  8. Kære Siffe. Jeg er ked af, jeg ikke fik sagt farvel og tak for hyggelig snak. Godt du fik bilen på rette kurs mod Silkeborg, så jeg kunne møde dig in real life.

    Forhåbentlig mødes vi til videre snak og grin til næste festival.

    Knuzz Hanne, Randers

    SvarSlet
  9. Kære Siffe

    Jeg må med skam melde, at jeg ikke nåede at spotte dig før du var væk igen. Ville ellers så gerne have mødt dig, men jeg er helt sikkert også med næste år, så jeg håber vi ses der :-))Godt du tog springet......

    Knus

    Pia
    Vejle

    SvarSlet
  10. Det er en god chefsøn at have - godt at du kom- og dejligt at møde dig. Håber vi ses på Fyn om et års tid.

    SvarSlet
  11. Kæreste Siffe, Jeg tilslutter mig koret af begejstrede kvinder - det var så dejligt at se dig igen. Hvis du har mod på mere, er der strikkecafe hos Lisbeth i BetteDesign i Klosterstræde torsdag kl. ca 18:00. Kærlig hilsen Susanne K, Lellinge

    SvarSlet
  12. Kære Siffe.
    Godt gået at du var der, så dig i din flotte sorte jakke med de seje røde "dutter"...
    En sejr for dig af de rigtig gode...
    Jeg er ikke helt landet endnu efter weekenden, som var helt utrolig hyggelig.
    Vil glæde mig til at hilse på dig til næste år..
    Annette

    SvarSlet
  13. Kæreste Siffe
    Godt gået :-))))))
    De kærligste hilsner
    Anne

    SvarSlet
  14. Slutter mig bare til hylekoret om at det var godt gået !!
    Og så kan jeg afsløre at Anne kom til at købe lidt rrødt garn :o)
    Kh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet