onsdag den 12. november 2008

Det Handler om at være TRYG!

Har igennem en tid haft en fornemmelse omkring forsikringer. Jeg kan li at ha tjek på *vigtige* papirer i mit liv. Af naturlige årsager har det ikke ligget lige for gennem et par år - men med tiden har jeg halet viden ind igen.

Hvor meget har jeg lånt?
Hvad er renten?
Hvor er mine forsikringer?
Hvad koster de egentlig?
Hvad dækker de?
osv.

Nu i dag - hvor jeg alligevel *pjækkede* fra Malegruppen - fløj telefonen i hånden og en rundringning gik i gang. Tjekke forsikringer!

Først til mit 'gamle' forsikringselskab. Hvor mit helårshus havde været forsikret. Og mine biler. Men de kendte nu ikke noget til et Fritidshus.

Så til TRYG - hvor jeg har en ejerskifteforsikring - og egentlig mente at ha fritidshus osse. Men næh nej - den var skam opsagt i år den 1. marts!
Med min hjerne's udu in mente - brokkede jeg mig ikke, men undrede mig blot over - ikke at kunne huske dette.
Om de mon vidste hvor den så var flyttet hen?
Jo da Runa Forsikring oplyste den rare assurandør hos TRYG.
Men øhhh ... der har jeg da ingen forsikring?
Jo det måtte jeg ha for de havde da bedt om at den blev lukket hos TRYG.

Nu rullede der en indre film for mig som omhandlede små forsikringshajer i form af luskede forsikringselskaber der kabrede kunder hos de store....
TRYG-assurandøren hældte flere billeder ind i mit hoved om disse SLEMME små selskaber. Han fandt endda tlf.nr. på RUNA. Selskabet viste sig at være bl.a. Lærerstandens - så måske var en forsikring der ikke helt umuligt.

Jeg ringede.

Flink dame fandt ingen Siffe hos RUNA. Slet ingen overhovedet!
Hverken ny eller gammel adresse, cpr.nr., helår eller fritidshus.
Jeg eksisterer ikke!

Ringe tilbage til TRYG!

Sig mig lige hvordan det kan lade sig gøre at nogen kan opsige MIN forsikring hos jer - uden at jeg får en NY forsikring hos dem?
Det kan kun lade sig gøre hvis TRYG har oplyst MIT policenr. på MIT fritidshus - til een person der telefonisk har bedt om det!
F.eks har den nye ejer af mit 'gamle' hus forsikringer hos RUNA og har - måske - ringet og bedt om policenr. for at opsige ... hmmm ... men jeg har jo aldrig haft TRYG før?

Det er faktisk ret så U-TRYGT!

Jeg har gået i 8 mdr. UDEN forsikring på mit hus - det være sig stormskade, vandskade osv. Selvom jeg har en police liggende. Som så bare er blevet opsagt af en udenforstående. Er der noget at sige til skifter til mit gamle selskab - når først den nye police fra TRYG er ankommet til Planeten.

Jeg TAKKER fordi mit indre redningsblink gik igang og åbenbart fungerer igen - bare jeg lytter til mig selv.

Hvem ringer rundt og tjekker forsikringer - så jævnligt?

8 kommentarer:

  1. Av - godt du har dit indre redningsblibnk! Jeg har tit sukket over at banker mv hernede altid vil have alting på skrift førend de foretager sig noget, men jeg kan godt se at det nok alligevel er en god ting.

    SvarSlet
  2. Hold da op Siffe, det var noget af en omgang. Sidder her og grubler over om jeg overhovedet har styr på vores forsikringer... Må vist hellere få gang i noget redningsblink et eller andet sted.

    Forresten har jeg lagt en filmanbefaling på min blog, filmen er med ham der den søde Sean du ved nok ;o)

    Hilsen fra Puttenings

    SvarSlet
  3. Kære Nurhanne
    Ja jeg har jo osse ofte sukket dybt over det omstændige ... og følte mig da lidt dum da jeg ringede rundt for lige at tjekke ... men hellere det end stå med en stormskade uden dækning!
    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Kære Puttening
    Ja jeg kan jo kun anbefale lige at gå tingene efter i sømmene ... man ved jo aldrig vel ?
    Nu må jeg da lige tjekke den filmanbefaling du har lagt ud
    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Gys og gru !!!
    Godt du fik tjek på det!

    SvarSlet
  6. Uha, det var da
    en historie af de grimme.
    Og denne historie er
    en af de ditto slemme:

    For år tilbage skiftede vi bilforsikring fra Lærerstandens Brandforsikring til Alm. Brand. Alm. Brand sørgede for papirarbejdet: Forsikringsforholdet skal ophæves ved forsikringsperiodens ophør.
    L.B. valgte at ophæve omgående. Helt i orden. Tre uger senere fik vi et brev om, at forsikringen var ophævet. Der var det ved det, at man ikke havde meddelt det til Alm. Brand, så i tre uger kørte vi rundt uden kasko og ansvar!!
    Vi havde et Falck bilabonnement hos LB, som fulgte forsikringen. LB glemte også at fortælle at abonnementet var ophævet. Et halvt år senere havde vi brug for starthjælp. Falck var meget flinke og forstående: ”Beklager, vi kan altså ikke hjælpe, men tegn et abonnement her og nu, så kommer vi i morgen!”

    SvarSlet
  7. Puha ... kære Rimkoger ... godt der ikke skete noget! Man blir jo helt bange .... bedst man tror sig sikret ... så er det jo kun mennekser bagved der osse kan fejle!
    KH Siffe

    SvarSlet