søndag den 9. november 2008

Stolt!

Nu har Brandmanden taget sin eksamen!
Min kære - for et år siden ekstremt skoletrætte - Teenager har netop bestået eksamen som Indsatsleder i Beredskabsstyrelsen.
Han kan søge job indenfor det almene brandvæsen.
Men bliver foreløbig i Beredskabsstyrelsen.
På et år har vores - og især hans - liv ændret sig.
Han gik på teknisk skole - skulle bankes op og afsted hver morgen - hvilket jeg slet ikke magtede - så det var en hverdag med tud og tårer.
Han oplevede flest negative ord fra skolen og hans indsats kaldte heller ikke på andet. Det var en nedadgående spiral.
Så skippede vi alt det fornuftige som de vanlige kanaler anbefalede.
Han forlod teknisk skole, som netop fyldt 18 år.
Søgte ind for at aftjene sin værnepligt i Beredskabstyrelsen,
måtte vente til april i år.
Derfor tog han ½ år som handicaphjælper hos en scleroseramt dreng om natten.
Vi flyttede fra huset i februar og han klumpede sig sammen med Mor på 35 kvm, boede nærmest i sin bil.
I april fik han en FED lejlighed, startede i Beredskabsstyrelsen, og blev mødt af *MÆND* i en mandeverden.
Og det var vist det han havde brug for!
NU er HAN en glad selvbevidst velfungerende ung mand med mod på tilværelsen.
Og MOR er stolt, glad og rørt.

4 kommentarer:

  1. Hejsa - ja jeg har ingen Google/Blogger-konto, så jeg er nødt til at lege anonym. Hvor er jeg glad på dine og sønnens vegne - det er så godt gået!

    Kærlig hilsen fra hende, du lærte om at være nutidspensionist!

    SvarSlet
  2. hvor er det dejligt at læse om, jeg får tårer i öjnene. nu håber jeg at vi også finder en lösning til vores pige der slet ikke er glad for tilværelsen lige nu.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Så glad jag blir för er skull. Stort grattis och lycka till till en fantastisk son och en lika fantastisk mor!

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare dejligt at læse. Et STORT TILLYKKE til mor og søn :-)
    Knus
    Anne

    SvarSlet