søndag den 21. december 2008

Efter Stormen


Først TILLYKKE til Chefen.
25 år i dag.
Han bær det nu godt!
(Det har han efter Mor'en)


I går aftes stormede det bravt på Planeten!
Det dryssede ned med vand og vind
samt tørre grene.

Jeg har JuleStress.
Med skam at sige GLÆDER jeg mig til Januar.
Til Hverdagens ro og regelmæssighed.

Lige nu lytter jeg til regnen.
Dørene er åbne og her er stille
udover regnes lyd.
Det er rart.

I morgen kommer sønnerne til Pakkeleg.
Med Kæresterne.
Vores tradition.
Indført efter skilsmissen for 20 år siden -
for at være på forkant med muligheden for at sønnerne skulle til Far'en.
Men det er aldrig kommet på tale, så nu fejrer vi Jul 2 dage.
LilleJul og StoreJul.
Med en fødselsdag også blev det til en masse festivas.

På trods af Stress så glæder jeg mig nu alligevel.
Der er godt med mellemrum mellem Julebesøgene,
så jeg når at få sjælen med.
Det har betydet at jeg har måttet takke Nej til familiearrangementer.
Og det er svært.
Men jeg har lært at tage vare på mig selv.

5 kommentarer:

  1. God fornøjelse med besøget og lad være at få stress. Husk stress får man kun af det man IKKE når, og jeg kan da se at du garanteret når det hele.

    SvarSlet
  2. Tillykke med Sønnen :-)
    Det er øv, at du føler stress.
    Men godt at du nu kan passe bedre på dig selv og takke nej, hvis det stresser dig. Gu´det svært !! :-)
    Du har altså nogle flotte sønner !

    SvarSlet
  3. Tak Karin ... ja det er ret at man får stress af det man ikke når ... det er mere overblikkwet og troen på det lykkes det kniber med.

    Tak Miri ... ja jeg er nu stolt af at jeg har takket nej ... og de Sønner er altså så flotte....;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  4. til lykke med din sön, de holder nu på at blive middelaldrende mænd, de drenge! og godt at du passer på dig selv.
    knus, Frida (Island)

    SvarSlet
  5. StøreSøsterMin, du må ønske MellemSønnen aka
    Chefen tillykke med de 25 år, fra mig og min fa-
    milie.

    Jeg skal selv på arbejde LilleJul og StoreJul fra
    07:00 til 15:00 - dog holde fri StoreJul2 - så
    jeg når da lige at holde lidt jul med min kone
    og vore 3 børn.

    BarneBarnetMin er allerede taget til Østgrønland,
    og holder Jul med sin far og de skal være hos
    Ningiu og Ittu (bedste-mor og -far på Sydgrøn-
    landsk)

    Hilsner heroppe fra Grønland, det kolde nord.
    LilleBrorDin

    SvarSlet