onsdag den 31. december 2008

Morgenro med masser af morskab ....

*Whatever feelings you have within you are attracting your tomorrow ... worry attracts more worry, joy attracts more joy.... Your job is an inside one. To change your world, all you have to do is change the way you feel inside. How easy is that?*
The Secret

Dagen startede med misselyde. LilleLuii spandt og miauvede mig vågen.... indtil jeg fik øjne.
Indeni mig rester fra en god drøm.
Morgentrutine med kattemad, optænding i brændeovnen for at jage råkulden væk inden morgenmaden. Brunchtime.
Udenfor flokkes farverige fugle i en trist gråhed.
EgernPelle dukker op ved Brunchtime, sammen med FasanHanen jeg endnu ikke har fanget på linsen.

Telefonen er på lydløs, men fanger alligevel mit øre med en stille brummen.

Netop som jeg tænker på Veninden - ringer hun.
Netop denne Veninde er boende langt fra mig og vi ses sjældent. Vi har kendt hinanden i 25 år. Vi blev uddannet næsten samtidig. Vi har grinet os gennem en ungdom. Netop vores evne til at grine - ofte af det lidt svære i tilværelsen - er vores kendetegn. Ikke at vi ikke kan tage ting alvorligt, men vi kan vende det 180 grader ......
Vi har nu snakket i 2 timer!
Måske går der længe før vi snakker igen.
I mit øre hænger Venindens ord:
*Jeg har ikke grint sådan siden vi to var unge! TAK for det.*

I lige måde kære Veninde ... du har holdt mig ud i de 4 år ... med depressioner og talende tavshed.
Et godt grin .. det er kun en lille løn.
Selv Tak ;-)

Altialt en Morgenro - med masser af morskab.

Må jeg tiltrække tilsvarende morgen i morgen i morgen i morgen .....

2 kommentarer:

  1. Kære Siffe. Tak.
    Tak fordi du lader os følge med i dit liv og tanker. I dine glæder og sorger. Sejre og nederlag. Jeg glæder mig hver dag til at følge med. Og endnu engang har du inspireret mig - jeg må absolut en tur til Løvstræde snarest. Her på årets sidste dag - hvor jeg ikke har talt med et voksent menneske i en uge - ja, knapt nok med et barn, kan det være lidt svært at holde hovedet højt. Får man det man sender ud? Jeg må vist også i gang med at øve mig på mine udsendelser... 2008 var ikke rigtig værd at samle på, så nu håber jeg på det bedste for 2009; for mig, dine andre læsere og mest af alle dig. Mange kærlige tanker Susanne K, Lellinge

    SvarSlet
  2. Kære Susanne
    Tak for dine søde ord. Jeg sender dig kærlige tanker og håb for at du finder hvad du søger.
    Alenehed og ensomhed er meget forskelligt. At være begge dele kan være skræmmende.
    Jeg håber vi ses i 2009 - om ikke andet så til næste StrikkeFestival ;-)

    Endvidere håber jeg at turde holde strikinn her på Planeten ;-)

    GODT NYTÅR
    Kh Siffe

    PS Hvad er Løvstræde?

    SvarSlet