mandag den 29. december 2008

TankeTid og TilbageBlik i Bølger ;-)

"Min fremtid begynder hver morgen jeg vågner ... Jeg finder hver dag noget kreativt at gøre med mit liv."
- Miles Davis, musiker

Det er som om min hjerne lever sit eget liv.
Efter 3 års ørkentid er den nu gået ind i jungleagtig vækstperiode.

Ingen klage over det.
Jeg smiler.
Jeg morer mig.
Jeg nyder det!

Som Miles Davis formulerer det - begynder en ny fremtid hver morgen og vi kan putte hvad vi vil ind i dagen.

Igår så åbnede en ny verden - nå ok så - en ny blog - sig for mig. Donald kastede en kommentar her og jeg besøgte hans *skrivebordsskuffe*.
Her fandt jeg de flotteste billeder - en inspiration - med tankevækkende ord til. Tak for det ;-)
I dag var der så en kommentar fra endnu en ny gæst - Knititch - (sikken beskrivende navn) - og et besøg på hendes blog gav endnu mere inspiration i den strik-kreative retning. Tak til jer begge.

Når jeg i disse dage ser tilbage på mit år - er overskriften tydelig - bøjet i omikke Neon så dog i noget tydeligt selvlysende garn ;-)

FLYTNING - står der

Rent geografisk er flyttet fra Staden til Næsset.
Rent økonomisk er jeg flyttet fra Lønmodtager til Pensionsmodtager
Rent mentalt er jeg flyttet fra Depressiv til Non-Depressiv???
- fra syg til sund (tør jeg skrive det?)
Rent psykisk er jeg flyttet fra MorTilTre til MorTilTreVoksneSønner
- fra bekymret Mor til tryg Mor
Rent praktisk er jeg flyttet fra 210m2 til 45m2+enPlanet
Rent jobmæssigt er jeg flyttet fra Skoleleder til *Aktiv Pensionist*
Rent aldersmæssigt fra 50 til 54 år

... og jeg ku bli' ved ... det har været et år i FLYTNINGENS tegn.

Når jeg nu vender mig om og ser FREMAD - hvad er det så jeg ser?
Hvilke kreative ting er det jeg vil fylde i min *dag* dagligt det næste år?

Jeg lader billedet stå et øjeblik .......

7 kommentarer:

  1. ja men tak for besøget. dejligt at tingene går fremad. hvor er stress der får lov at virke for længe dog skræmmende og invaliderende.

    og det værste er at man ikke nødvendigvis forstår hvad der sker i processen.

    SvarSlet
  2. Tak for et herligt indlæg.De er bare altid så livsbekræftende. Livet har jo både negative og positive sider og sikke en flytning du har været ude i. Jeg håber du er landet på begge ben. Det tror jeg, når dine drenge mener du har overskud til at lave trøjer til dem. Vores ældste har også lige bedt om en og han beder kun, når han kan se jeg har overskud til at sige ja. Så det er et godt tegn.

    SvarSlet
  3. På den ene side kan jeg ikke lide at flytte, på den anden side ville jeg ikke undvære mit kendskab til de steder, jeg har boet.

    Somme tider er det nødvendigt at flytte og der er vist flyttet mange brikker, sådan som du beskriver situationen. Hvis mine dage var fri, ville jeg enten male vægge eller billeder og arbejde med sociale opgaver osv.

    Lotte og Gitte og mange andre inviterer eller opfordrer til at komme til blogtræf den 24. Januar kl.ca.16 i Bibendum, som ligger i Nansensgadekvarteret (se evt. "huskebloggen.blogspot".)

    SvarSlet
  4. Kære Knitich
    Netop .. det er svært at forstå hvad der sker :-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Kære Karin

    Ja jeg tror osse mine drenge mærker jeg har det SÅ meget bedre og derfor ber om trøjer ;-)
    De er nu gode de børn ;!
    KH Siffe

    SvarSlet
  6. Kære Donald Tak for din kommentar .. ja flytning ... jeg vil helst slå mig ned et sted, men holder af alle de steder jeg har boet !

    Blogtræf ... puha ... det kan jo få angsten ud af krogene ... altså at skulle møde *fremmede* IRL ... jeg er glad for du nærmmest *inviterer* , gør opmærksom på blogtræffet ... jeg håber jeg samler mod ....

    i hvert fald blev jeg glsd!

    KH Siffe

    SvarSlet
  7. SoreSøsterMin,

    ser frem til - når du selv føler/mener du er
    klar - endnu en flytning; ikke flygtning ;-)
    og denne gang her til Grønland - for en stund,
    så du kan opleve og sanse dette land...
    Garantien for min invitation udløber ikke
    foreløbig :-)

    Mange hilsener fra
    LilleBrorDin

    SvarSlet