mandag den 5. januar 2009

Jeg sender lige en Engel ud .....

Nu er mine savnede Hverdage endelig kommet.

Og åh hvor de stresser!

Tandpinen er overstået ... så Tandlægen slipper .... et stykke tid endnu.

Men der er så meget jeg gerne vil og som jeg SKAL og BØR. Selvom jeg ved det er småting ... set i mit Gamle Livs Lys ... så er det i dag noget der stresser.

Jeg tænker BØR ... SKAL ... og disse ord er stressende. Og selvom jeg forsøger at udrydde dem så popper de uforskammet op i hovedet.

Jeg BØR besøge Svigermor, Mor, Ældstesønnen osv..
Jeg SKAL finde mit PAS......
Jeg BØR ...... få en kalender så jeg får styr på mit liv...
Jeg SKAL nå at strikke dit og dat ...
Jeg BØR begynde at male ...

... og jeg ku bli ved.

Enten er det tankerne der skaber de urolige drømme om natten eller osse er det de urolige drømme der skaber tankemønstret....

Endnu en nat med urolige drømme .. som sætter spor i dagtimerne.
Jeg ved godt følelsen af Stress er min følgesvend efter overfaldet og årene med for meget arbejde. Som regel kan jeg omgå den. Og den er en mere velkommen gæst end Angsten.
Men jeg håber - på et idspunkt - at kunne leve foruden disse to ildesete følgesvende. Lige nu må jeg bare behandle dem som gæster i mit hjem. Hvis jeg småsnakker med dem når de stikker hovedet frem - bliver de vel så oversete at de forsvinder.

Jeg sender lige en Engel ud .... for at skabe fred og ro i min stue..... og sætter mig for at strikke og lytte.

4 kommentarer:

  1. husk alligevel at stress ikke altid behöver være slemt. når alt er normalt er en passende mængde stress et sundt tegn på at man giver sig selv et spark i bagdelen for at overkomme det man gerne vil og ikke bare lade tiden gå ubenyttet forbi. så måske sku du til at se din stress med nye öjne?
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Åh ja Tak Frida ... jeg forsøger et på en ny måde ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Håber lidt fred kom til dig.
    Stress og Angst følges ofte ad.

    SvarSlet