torsdag den 19. februar 2009

MADKLUBBE-NYT


Sønnen og jeg holder fast i vores jævnlige MADKLUB!

Men jeg må indrømme det udarter sig ;-)
Altså på den gode måde.
Onsdag forlangte sønnen et KULTURELT måltid ... så vi tog på ARKEN i Ishøj og så på kunst.
Fede *Mor-og-Søn* snakke undervejs tilogfra kunsten. Åh hvor jeg dog elsker ham og er stolt af ham ;-)

Pudsigt nok var der en udstilling af nutidskunst fra Kina ... en Instellation i en kinesisk togvogn ...ægte.... utrolig spændende og tankevækkende. Sammme kunstner havde også lavet en *film* ..blandet tegnenefilm med rødder i traditionelt lkinesisk blæktegninger, med et nutids tema ... olieforbrug i vesten og terror d. 11.9.01
Inspirerende og tankevækkende. Smuk og kontrastfuld. Sjov og alvorlig.

Derudover var der en ny udstilling med Monet, Renoir, Degas, Pissaro, Van Gogh, Gaugain .... altså impressionisterne og postimpressionisterne. Alle udlånt fra Jerusalem Museum.
Og så lige Arkens egne billeder.

Det er altså langt mere spændende at være 2 på tur end gå alene. Især installationskunsten er god at få sat ord på bagefter. Og spændende med en ungs øjne.

Billedet her er fra da vi ankom til Arken. Trætoppene var fulde af skrappende fugle....Alliker? ... de fløj op og landede ... og var et sært syn i sig selv ... i mørkningen.

Bagefter kørte vi hjem ... og faldt for den lette løsning med McD-drivein. Jeg tog videre og Sønnike drog til sig selv.

Altialt en hyggelig MadKlubAften ;-)
MADEN ????... tja ... den var spiselig, isen var bedst!

4 kommentarer:

  1. Jeg kan levende forestille mig hvordan turen har været. Sådanne ture kan jeg også tage med min søn og det er jo herligt. Datteren er det nogle andre ture vi tager, men de har også vidt forskelligt sind. Ikke fordi de er dreng og pige, som for tiden nærmest er en naturlov, der gør, at man skal handle på en bestemt måde bare fordi man er det ene køn. Det er næsten som om kønskampen ikke har fundet sted. Nå - skidt med det- ingen skal bestemme hvad jeg eller for den sags skyld mine unger mener udfra noget så åndsvagt som kønskriterier. Underligt som tingene går i ring når du på søndag skal til Kina falder du over en udstilling fra Kina.
    Kan godt forstå du glæder dig.

    SvarSlet
  2. Skøn ide at holde madklub med en af sønnerne, selv om det denne gang vist mere var oplevelserne end maden der var det bærende.

    SvarSlet
  3. Kære Karin
    Nu har jeg jo *kun* sønner ... men er helt enig med idg i Kønskampen ... med årene fandt jeg ud af at drenge vitterlig er og har brug for andet end piger ... Kønskampen har ført både godt og skidt med sig ... i det mindste en større åbenhed forældre og børn imellem...
    Jeg tror ikke på tilfælde ... jeg tænker at fordi jeg skal til Kina oplever jeg det der skal til for at min tur bliver god ...
    hmmm jeg kan vist ikke rigtig formulere mig lige nu .... håber du forstår hvad jeg mener....

    KH Siffe...

    SvarSlet
  4. Åh KÆRE TANTE .... hvor ER jeg glad for at du har det så du kan komme på visit ;-)
    Mine tnaker har tit strejfet huset med de farverige tanter.

    Knus fra Siffe

    SvarSlet