tirsdag den 14. april 2009

De første Pelargonier ... med royalt islæt ;-)


Alle mine *gamle* Pelargonier er døde denne vinter.

Hvor de tidligere - i byen - kunne overvindtre i garagen eller tæt på huset - ja så er der altså ikke lunt og læ nok her.

Det er Dronning Ingrid's pelargonier. Jeg elsker den sarte lyserøde blomst og de har i årevis været yndlings blomsterne. Hver forår har jeg lavet aflæggere til fornyelse af de gamle. Og de har altid blomstret flot.

Nu glæder jeg mig til disse 3 giver lige så meget liv og glæde ;-)

3 kommentarer:

  1. rigtig god fornøjelse. Om det er Dronning Ingrids ved jeg ikke- det hersker der vist en del tvivl om - men lige nu er det dine og er du glad for dem, så kan det jo egentlig være bedøvende ligegyldigt hvad en afdød dronning har med dem at gøre. Smukke er de i hvert fald. Tillykke med dem

    SvarSlet
  2. Læ og solside og så videre var noget som de gamle tænkte meget på - de plantede jo læhegn omkring huse og marker! Sikken et arbejde at holde dem nede uden maskineri :-)

    SvarSlet
  3. Kære Karin
    Jo denne gang tror jeg nu navnet er det rette ... men ellers gør det jo ikke noget ... de kaldes i det mindste dette. Og de er nu smukke ;-)

    Hej Donald velkommen til siden her.
    JA de *gamle* vidste en del ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet