søndag den 12. april 2009

Der gik en ENGEL gennem stuen .......

Ugens ord i Mandagstema er STILHED.
Jeg har 3 billeder der for mig signalerer Stilhed.Disse 2 figurer - kreeret af de 2 ældste sønner - da de var små gæve gutter - var det i børnehave eller skole?
Det husker jeg ikke. Det er jo osse underordnet.
Men de står i mit vindue og smiler til mig hver dag.
Lige ved siden af min arbejdsplads.
Ikke et ord siger de , men fortæller alligevel en hel del.
De har overlevet talrige flytninger for nu at stå her - stadig glade, farverige og smilende.
Med 3 drenge omkring mig er/var STILHED uvant og derfor så meget tydeligere nu hvor de alle 3 drenge lever deres eget liv.
Det har taget sin tid at vænne sig til.
Når nu arbejdslivet samtidig blev inddraget.
Underligt som man kan savne noget og når så det kommer, kan man ikke rigtig huske hvorfor det var så savnet ;-)

Det andet billede er taget i formiddags.
Mine formiddage er præget af STILHED.
Når jeg husker det.
Først efter kl 2 er jeg parat til dagen.
Hvis jeg ikke overholder det kan hele dagen blive ramt af tristhed,
- uden jeg egentlig ved, hvor den kommer fra.
Udenfor vinduet er foderbrædtet med et rigt fugleliv.
Og JO ... de kan da godt larme .... men denne lille musvit var bare stille mens den sad og nød morgenen.
Det tredie billede er også fra min nærhed ;-)
En ENGEL gik gennem min stue.
En dansk talemåde - der handler om en plusli Stilhed i et selskab.
Så er der så stille at man kan høre en engel gå.
Denne Engel er een af tre - der hænger på mit skab.
En gave fra en god Veninde.
Hun er ikke tyst, men når så hun holder påskeferie ... ja så larmer Stilheden.
Jeg har nu noget med Engle ;-)

18 kommentarer:

  1. Hei, du har mange gode tanker om stillhet; kjenner spesielt igjen den om når barna plutselig lever sine egne liv... det tar tid å venne seg til stillhet! Ha en flott uke! Anne-Lise

    SvarSlet
  2. jeg gruer meg til sillheten når alle ungene har forlatt rede....
    Selv om det er godt når de er ute hos venner, så er det godt å ha dem i huset:)
    Flott innlegg fra deg!

    SvarSlet
  3. TAK til Jer begge to for de søde ord.
    Det er et af mine første forsøg med MAndagstema .... jeg synes det er inspirerende og tankevækkende ;-)

    Glæder mig til at komme omkring alle de andre bidrag ;-)

    KH SIffe

    SvarSlet
  4. Jeg er glad det fortsatt er noen år til ungene flyr ut av redet. Tror nok jeg da oppdager hva stillhet virkelig er. Flott innlegg :)

    SvarSlet
  5. Godt tolket:-) Ja vet alt om stillheten når barna flytter ut...våre tre hunder gjør at stillheten ikke er påtrengende;-)
    Ha ei flott uke, klem fra Vanja

    SvarSlet
  6. Ja, det må være veldig rart når barna flytter ut. Heldigvis er det maaange år til ennå :) Men kjempe fine tolkninger av stillhet du har :)

    SvarSlet
  7. Nydelige bilder på stillheten dette! Ordtaket er da også så vakkert, og får en til å tenke og kjenne etter stillheten...

    SvarSlet
  8. Stillheten etter unga da de flyttet ut var ganske vanskelig i begynnelsen, men med en hund i huset går det bedre. Nydelige bilder og ord som beskriver den gode stillheten!

    SvarSlet
  9. TAK for de søde ord ....

    KH Siffe

    SvarSlet
  10. Dette var fine ord om stillhet. Og nydelige bilder. Reflektert og vakkert - et flott bidrag! Ha en fin dag - Klem fra Randi**

    SvarSlet
  11. Nydelig og reflektert tolkning:0)

    SvarSlet
  12. Fine gode ord og bilder. Stillheten er ikke alltid god, men en lærer seg å leve med den. Noen ganger er det godt med litt stillhet, en nyter den, mens andre ganger føler at det blir så altfor stille. Hilsen Margit.

    SvarSlet
  13. Jeg følger alt dit mandagstema, på planeten din - og du er bare til stilhed, men ditto til bralder *LOL*

    SvarSlet
  14. Jeg siger endnu mere Tak
    -
    KH Siffe

    SvarSlet
  15. tack för besöket hos mig. Dina bilder för visst tanken till stillhet. Säskilt fåglarna på mittenbilden. :)

    SvarSlet
  16. Fin tolkning av stillhet! Jeg kjenner meg godt igjen i mange ting her.
    Har aldri sett bloggen din før. Så fint at du ble med på mandagstema, så oppdaget jeg den. Koselig blogg - jeg kommer igjen senere!

    SvarSlet
  17. Hvilken flott måte å illustrere ukens tema! Selv har jeg vanskelig for å forestille meg hvordan det blir når ungene flytter ut, men jeg skal sannelig ta vare på slike figurer de har laget. Noen står allerede på kjøkkenet, og der kan de fortsette å stå :)

    SvarSlet