fredag den 15. maj 2009

Så er jeg her igen ;-)

En uge i stolen resulterer i 2 næsten færdige sjaler.
Efter Kathleen Valentine model.
Gypsy Shawl og The Mermaid
Et i Sari silk -genbrugsgarn fra Himmalaya og et i Mohair fra lageret ;-)
Ingen billeder i dag - men nok senere.

Det er nu stadig svært at acceptere at en smuk forårsuge må tilbringes indendøre.
Men nu vender det igen - så småt.

Mon ikke det var dyk nok for denne gang?

Jeg gider ikke fundere over årsager.
Jeg tænker at sådan er mit liv vel bare ...
Og der er jo stadig liv.

Det er svært ikke at sammenligne med mit tidligere Liv...
... men der findes jo andet der kan være godt.
Det handller om at give slip - UDEN at blive angst igen.
At turde det ukendte og byde det velkommen.
Medicinen lægger låg på de værste følelser.
men de er der jo stadig
underneden
ulmende
Lissom Tankerne

Jeg trigges af Nyheder
om hjemsendte Iranere
og nyåbnede asylcentre
af billeder fra Sandholm
og når krisepsykologer taler om symptomer ved PTSD
om at være paranoid
om at være angst
om at blive en anden
og ved at være til familiefest uden at kunne deltage

Jeg kan ikke lukke verden ude
men jeg kan heller ikke lukke den ind
for der er hele tiden noget der kan trigge

Og det er det der følger med og som er fandens svært at beskrive
Arousal
kaldes det
at være på vagt konstant
at være årvågen
parat til at flygte
... eller gemme sig

Lyde, lugte, synsindtryk kan fremkalde
ønsket om at komme væk
eller fremkalde
Flashback -
fornemmelsen af at være i konflikten igen.

Nok om det i dag!

5 kommentarer:

  1. Trænger du ikke til et kram eller ti?

    SvarSlet
  2. Du kan godt få kram af mig og kærlige tanker..Selv om det jo bare er virtuelt :-)
    Accept og det er jo også liv..Du er på vej, det kan tydeligt mærkes.

    SvarSlet
  3. Siffe, du klarer dit liv flot, for dit regnskab viser masser af plusser alt senest :-D

    ...at du eventuelt må tage eét tilbageskridt efter at have gået fire frem, ja det er sgu' da succes, der vil noget ;-)

    Kærlige tanker til dig fra det Midtlollandske...

    SvarSlet
  4. Dana - kram er jo altid velkomne ;-)

    Miri - åh ja jeg ser vejen ;-)

    Frida - knus er osse velkomne og kaffen er hurtig klar sammen med et par strikkepinde ;-)

    Anjoe- ja du har ret - og i dag ser jeg det selv - derfor er en blog rar at ha' - og hvis jeg glemmer selv er der jo altid rare bloggæster der hjælper ;-)

    TAK

    KH Siffe

    SvarSlet