søndag den 13. december 2009

De Børn de børn ..... ;-)

Ja nu er det mest Den Yngste, Brandmanden og ikke mindst BilEjeren det handler om.

Han ringede i går aftes, noget spagfærdig i mælet.

Jo om han da måtte låne min bil?

Hmmm så måtte der jo lige høres om hvad årsagen til det dog kunne være?
Han er jo i besiddlese af den sejeste DYT en ungersvend kan ønske sig.
Og det skal vides at der ikke er det der gøres for den øse!
Og KØRES der blir der, mest til jobbet langt herfra men osse fornøjelsesture.

Jo han og Veninden var kommet ned for køre en tur ...... pause......
... og så var PLADERNE klippet af og der lå en seddel!.....

(I parentes bemærket så havde jeg svært ved IKKE at grine højt!)

Hvorfor dog det?..... fik jeg spurgt?

Jo han havde jo ikke betalt vægtafgiften!
Om han ikke havde fået rykkere?
Jo ......

Nu kunne jeg jo ha valgt at være åh så moragtig belærende .....
..... men jeg tror han FÅR lært det nu ...
AT BETALE SINE REGGNINGER TIL TIDEN!...
eller i det mindste være klar over at det får en konsekvens...
... han har jo både PBS og budgetkonto , så det er rent sløs.
Jeg valgte at sige,,, så må du jo tage bussen herud ... Og han valgte IKKE at spørge om jeg ville hente ham....

Senere ankom han med Veninden som chauffør ....
Sådan en Brandmand kører åbenbart ikke med bus ..... hvilket jeg osse ville ha væddet om ;-) ... han er jo som Yngstemanden godt forkælet .... af mig og 2 storebrødre.... og vel vant til at vi klarer det...... og det gør vi jo ikke mere ......

I dag har jeg nu siddet og klukket lidt for mig selv, for det bliver vel uendeligt besværligt at få fat i de plader igen, og skal han bruge bil må han jo hjælpe med Morens indkøb osv......

Det er jo snart JUL ikke?

4 kommentarer:

  1. noget for noget :) så kan han lære det ... det lille skind.

    SvarSlet
  2. Ja lige netop Ikk?

    KH Siffe - der stadig småklukker ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor imponerende at du bare lod dig underholde af beretningen.
    Men mon ikke han lærer det lige godt (måske endnu bedre) selv om du undlod at belære. Konsekvensen er i hvert fald til at få øje på.

    SvarSlet
  4. Kære Tante
    Jeg tror det var øjeåbner for knægten ;-)
    Aldrig har han handlet så hurtigt ... allerede tirsdag var der nye plader på bilen og min dyt returneret ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet