onsdag den 26. maj 2010

Lidt mere stof til eftertanke….

Nu skal man jo ikke blive al for høj i hatten over fremgangen …. ikke blive for kry…. for så får man lige een i nakken … uventet, uforberedt, uvist!

For en ordens skyld – gik jeg til lægen i sidste uge og fik kontrolleret blodtrykket og taget blodprøver.

Svaret på prøverne fik jeg så i dag!

Forhøjede LEVERTAL!

Hvad FANDEN er nu det?

Undskyld mit franske. Men min lever har da ikke gjort noget? Den ER der jo bare – det er hjerne (og hjerte til dels) der har gjort knuder.

Måske er det al det der megen medicin jeg har fået de sidste 5 år der har belastet *rensningsanlægget*?

Nu har jeg jo ellers selc trappet mig ud af ½delen af depression og angst medicinen. Jeg har droppet blodtryksmedicinen. Jeg spiser pesco-vegetarisk ( flot ord der betyder jeg spiser grønne fisk ;-))

Nu skal jeg så til kontrol og udreddes!

OG JEG GIDER IKKE MERE SYGDOM!

Nå men egentlig har jeg det jo meget godt. Bortset fra min sædvanlige træthed så har jeg det jo godt når jeg bare kan tusse rundt for mig selv.

Da jeg som sygeplejeelv var på en hjerteafdeling lærte jeg lige at kontrollere om patienten levede før vi startede genopliving når *maskineriet* meldte hjertestop. Indimellem var det jo bare en ledning der sad forkert. Og den stakkels  patient kæmpede bravt imod ethvert forsøg på hjertemassage ;-)

Det jeg mener er – jeg ER jo ikke mere syg end jeg føler mig bare fordi nogle blodprøver viser noget andet –vel?

Nå – nu er den bekymring ude af verden – tak fordi I lånte  mig øre.

Og så lige et positivt indslag.

Min Havemand med Kone kom og nød at slå mit græs:graesset er slaaet

Så jeg sidder med benene oppe i Strikkestolen med den Blærbare på skødet (takket været mobile bredbånd fra 3 der virker endnu overalt på Planeten) – og kan nyde fuglefløjt, et ryddeligt arbejdsbord, vidende at opvasken er taget, håret er nyfarvet, tegnegrejerne indenfor rækkevidde samt et enkelt strikketøj eller to.

THATS LIFE!

4 kommentarer:

  1. Håber da, at levertallet er "en løs ledning". Jeg måtte altså trække på smilebåndet af det indre billede af en patient, der kæmpede imod hjertemassage ;-)

    SvarSlet
  2. Ja men Mette det er faktisk en sand historie ;-) --- manden lå rolig og sov da hele holdet kom styrtende og knaldede sengeheste og hovedgærdet ned og slog ham hårddt i brystet. Det er meget han ikke fik hjertestop af den behhandling ;-)

    KH Siffe - der var sygeplejeelev for over 30 år siden !

    SvarSlet
  3. Altså Siffe, herlig historie ;-) Kh Mette

    SvarSlet