torsdag den 24. februar 2011

There are Monsters everywhere and in every shape

IMG_4822

IMG_4823

Tiden går upåklageligt hurtigt. Jeg har det for det meste godt. Dog er jeg påvirket af at der i søndags startede nyt hold. Nu er jeg ved at være fyldt op af livshistorier. Jeg savner mit lille hus og min stille hverdag på min stille Planet.

Jeg glæder mig til at komme hjem igen. Jeg trænger til at *kede* mig med striktøjet, og fuglene nu alle kattene er flyttet. Være ALENE ALENE HELT ALENE. Mit hus kalder. Det vil gerne endevendes og møde spand, vand og skruppe. Og jeg har LYST til at skubbe skruppen

Desuden skal jeg indrette mit atelier, skal tage afsked med min gamle dejlige sommersofa. Det rykker i hjertet. Men et funktionelt arbejdesbord må der til. Jeg er ved at runde 2 store malerier af. De er fortællende, besynderlige og meget personlige. Derudover skal jeg få færdiggjort alle de små projekter jeg er igang med. Jeg er fyldt med idéer og har svært ved at nå at færdiggøre – også pga alt det andet der skal passe her på skolen. Ikke mindst det sociale liv.

Det er sundt at savne. Dejligt. På trods af en ligenu tristhed er Livet godt. Jeg har meldt mig til opholdt næste år – 3 mdr jan-april. Derudover skal jeg på malerkursus til sommer og 2 uger i august med gamle elever.

I aften lod jeg striktøjet hvile og syede slipsetasker. Dem er jeg nu ganske tilfreds med. Ellers er jeg igang med lidt af hvert. POLO af Falkenberg med limegrønne striber, SPIRAL af Karen Noe, 2 par sokker, et Lace-tæppe, et strømpegarnstæppe der hækles, samt diverse småting ;-)

Færdiggjort er det uendelige tørklæde i strømpegarn, en Møbius i perlestrikket gulgrøn kunstgarn som jeg har foræret væk, samt det jeg ikke kan huske ;-)

Weekenden med Parkinson-kurset i Odense prikkede hul på Garnstoppet og siden er hullet ikke stoppet, men blevet ved med sende bud efter mere garn. Derudover røg der 2 kg på som kun langsomt flyder af igen. Men det var både nødvendigt og det værd. Jeg har ikke lyst til at skrive om Parkinson-kurset nu, den historie har i til gode til senere – hvis den vil fortælles.

Nok for i aften. Hyg jer ;-)

2 kommentarer:

  1. Kommentar til billedet den 22.

    Kære Siffe - hvor er du smuk!
    Er misundelig.
    Kærlige tanker Susanne K, Lellinge

    SvarSlet
  2. Dejlig læsning, ja det er det altså, Siffe :-D
    ...vil din sommersofa kunne overleve, hvis der bag den/over den er plads til en arbejdsbordplade, som uaktiv kan vise et inspirerende skilderi fra din hånd på bagsiden, og via hængsler nedsænket i 90 grader water, og tilsat 2 bordben kan fungere som ønsket. Er lidt svært at forklare - men hvis ikke du tilmed skal have "vandsvineri/-rengøring" just samme sted, da kan det være en mulighed. Dine dejlige knægte kan sagtens lave det, er jeg sikker på! Genindsætter d.d. min kontaktmailadresse på Legehuset mit, så hvis du vil ha' en slags løselig tegning, skriver du bare til mig :-D

    SvarSlet