torsdag den 28. april 2011

KUNJA-FUGL:

 

Kunjafugl

Nattens bedrift.

En KUNJA-FUGL. Af Gate-keeper-arten – endnu under udvikling. F.eks. hvad NEJ-signing angår. Indimellem er det jo godt at ku’ sige NEJ. Jeg tror denne fugl kender forskellen på det sunde positive og det usunde negative NEJ.

 Den skal stå ved porten og være en slags garanti for at kun individer med positiv indstilling får adgang til Planeten.

Alle andre formenes adgang.

Til minde om min svigermor – der døde stille i nat. 89 år og klar til det sidste. Hun er det mest positive menneske jeg har mødt. Trods store sorger i livet. Bl.a. tabet af 2 sønner. Hun formåede at holde fast i livsglæden og livs-essensen – nemlig som omdrejningspunkt for resten af familien.

RIP

6 kommentarer:

  1. Dejligt med en KUNJA-fugl :-) Gør mig ondt med din svigermor, men dejligt at hun sov stille ind mæt af dage. Varmt knus til dig.

    SvarSlet
  2. Den er skøn, din fugl! Og den har da i hvert fald et ordentligt næb at sige nej med:-)
    Ja, trist med din svigermor, som det lyder til at du kommer til at savne. Men smukt med et langt liv og komme fredeligt videre på den anden side i den alder. Så kan vi vel ikke ønske os meget mere...
    Må din dag blive lys
    Marianne

    SvarSlet
  3. Tak Marianne.

    Min Kunja-fugl - siger KUN JA til LIVET og NEJ når dens grænser overskrides ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Din KUN JA ligner min Rimkogers Psismophyde udi St.Merløse, skabt i 1980. Legebørn med voksentanker gør det godt *LOL* - selv har jeg det ditto ganske forrygende godt med sjov på alskens planer ;-)
    ...og snart skal du udstille i Holbæk :-D

    SvarSlet
  5. Uha sig ikke det Anjoe ... jeg stresser skam nok i forvejen ;-)

    SvarSlet