torsdag den 13. oktober 2011

Let LOVE talk….

 

let love talk

Et af 3 billeder i samme serie.

Jeg kom ikke til Næstved. Og det er OK.

Istedet overholdt jeg en gammel aftale med Steen – MIN psykiater. Hvis man kunne uddele stjerner, hatte, brikse eller andet … så skal han ha max point med pil opad.

Vi har haft kontakt igennem snart 6 år. Til hver aftale har han haft god tid til samtale og ikke bare udleveret recepter. Han lader mig bestemme tid for ny aftale. Han lytter og spørger. Ja han kan ikke anbefales nok. Gid han kunne smitte lidt af på andre psykiatere. Som vanligt er jeg heldig -midt i det hele.

Jeg havde i weekenden sorteret papirer fra de sidste 6 år. Forsøgt på. Jeg læste og indså hvormeget jeg har glemt. Alle ankesagerne, ressourceprofiler, afholdte og aflyste møder med kommune, læger, a-kasse, fagforening(er), psykolog(er) osv Samt deres udtalelser og beskrivelser og vurderinger af MIG.

Pudsig læsning.

Skræmmende læsning.

Plusli kan jeg se – og forstå – hvor skidt jeg har haft det. Og HVORFOR jeg ikke skal – eller kan – ‘tåle’ den mindste smule krav.

Det har fået mig til at indse at der er visse sider af mig selv jeg skal vænne fra. Jeg er af natur ambitiøs og konstant ‘expanderende’ – og den side må tones ned.

Og det er sg’ ikke nemt ;-)

Det ER stadig svært at acceptere og efterleve. Når jeg VIL for meget og ikke KAN, når jeg konstant bevæger mig på grænsen af formåen …

Det er sg’ ikke nemt ;-)

Nu sætter jeg mig og strikker, laver lidt tusser og småbilleder, … og LEGER!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar