fredag den 16. december 2011

Hvad sker der? … eller TAKNEMMLIGHEDS-DAGBOG

 

værelse

Nogen gange er det godt at føre min *taknemmeligheds-dagbog*.

Især når jeg roder rundt på bunden af et eller andet.

Når jeg nu ser på igår:

Ja så nåede jeg at rydte det ene værelse helt. Under gulvtæppet skjulte sig nyt gulv, TAK for det.

Jeg skulle til fys, med min hø arm der stadig er et unyttigt vedhæng. ((ARJ det er altså rigelig overdrevet ;-)) Med mig havde jeg en portion ‘dårlig samvittighed’ over ikke at være kommet igang med regelmæssig træning. Jeg foreslog Fys at jeg fremover ‘lader’ som om jeg har aftale med hende og så styrketræner istedet. Aftalt og gjort! Så nu er jeg i gang med træningen – der hjalp både på arm og samvittighed. TAK for det!

Det er lykkes mig at holde KALENDERNISSEN i live indtil nu. Så trods dårlige vibrationer indeni mig kan jeg kreere Nissen hver dag! Jeg belønnede mig selv med et par nye i går – altså tusser. TAK for det!

Derudover har jeg vasket op, lavet (lidt) mad, støvsuge, skrevet 4 julekort ….

TAK for det!

At føre sådan en TAKNEMMELIGHEDS-DAGBOG bringer virkeligheden frem. Fremfor at forsvinde i fortid og fremtid fokuseres på hvad der sker lige her og nu i det nære.

2 kommentarer:

  1. Det er godt at skrive taknemmeligheds dagbog !
    Jeg har gjort det nogle år, men af en eller anden grund, ikke i 2011. Men jeg vil gøre det i 2012 :-) !

    SvarSlet
  2. Ja sådan er det osse for mig .... on and off ... jeg oplever at med årene er det mere en tænkemåde og kun i 'mørke' perioder er det nødvendigt at skrive det ned for at fastholde fokus
    GOD JUL

    SvarSlet