mandag den 12. december 2011

Morgentur med Morgenhår - måske Morgenvane?























Hvordan dannes en vane?
Begynde at gøre - og blive ved f.eks daglig.
I dag er første dag af resten af mit liv.
Måske den bedste til at begynde nye vaner.
Og dog så ny er den nu heller ikke - den fungerede da jeg havde 3 hjemmeboende børn og mere end fuldtidsarbejde. Jeg gik en lang tur før jeg vækkede drengene til morgenmaden og arbejdsdag.
I dag er det vanskeligt bare at komme ud af døren -


Nå jeg indtalte GODMORGENHILSEN til mig selv på min smartphone (rigtig SMART). Inden jeg gik i seng gjorde jeg alt klart. Kaffemaskinen, tøjet, hundesele osv 
I morges vækkedes jeg af min egen stemme - SPØJST - men sjovt. 
Tændte for kkaffen (glemte bønnerne), glemte at tage medicinen, huskede dog Molly samt fotografiapperatet.
Gik dejlig tur, mødte MENNESKER, (rare naboer!), Molly tog en tørn med sin ven Pax - så er hendes dag reddet, jeg tog en tørn med fotograferingen så er min dag reddet.
Nu står den på TYND KAFFE , (nej jeg laver da ny;-)), en kalendernisse og en Bytur.
Mon en NY VANE er grundet?
Jeg har vist prøvet før ;-) På'en igen


2 kommentarer:

  1. Måske skal du udbygge morgenhilsenen til dig selv med ordene: "Og husk nu kaffebønnerne" :)
    Sikke et skønt sted, du har fundet. Det skal helt afgjort give dig gode og hyggelige vaner; tilmed lyder det til, at naboerne er anderledes venligstemte end surmulen :-D

    SvarSlet
  2. ja det er som at vågne til en ny verden. Og mødes med venligstemte 'fremmede' Jeg lavr en ny *aftenbøn* - til morgenvækning og til føjer : *husk lige kaffebønnerne*

    KH Siffe

    SvarSlet