søndag den 22. januar 2012

Podcast ... og SORT SKÆRM



Egentlig ved jeg ikke hvad det betyder eller hvordan man gør det.


Alligevel lytter jeg lige nu til en Podcast med Jette Harthimmer


Hun er clairvoyant .- var i P4 Formiddag og lød spændende. Så jeg fandt hendes hjemmeside hvor der er link til disse Podcast's. Jeg ved endnu ikke hvordan jeg får dem over i en mp3, så de høres fra den bærbare.


Der er interview med forskellige interessante mennesker, Jytte Abildstrøm, Chris Macdonald , Anne Marie Danefeldt mm.


Det er da utroligt hvor megen tid jeg får med sort skærm. Har nu varet  siden 15.august - henover, MGP, EM  håndbold, X factor og ikke mindst alle krimierne. 


Det er endnu sjovt. Og udfordrende at bevidst VÆLGE hvad jeg vil se/høre/gøre i stedet for TV.


Gad vide hvor længe det holder ? :-)

3 kommentarer:

  1. Jeg husker ikke, om du er blevet "plaget" med Rimkogerens og min beslutning kort efter flytning til Midtlolland. Vi medbragte et TV af ret anseelig størrelse, men da vi fik en naturudsigt meget bedre, og at Rimkogeren jo skulle klare lidt over et år, inden han kunne takke af på St.Merløse Centralskole, da var hans tid hjemme for kort til at gide tv-kiggeri, og jeg, samt vores 2 schæferhanner, behøvede heller ikke glo i tide og utide. Så TVet røg ud i garage, og radio, LPer, bånd og CDere, samt i forvejen masser af biblioteksbøger berigede vores liv derefter. MEN med den krævede medielicens for flere år siden, da kigger vi nu - alt for meget - på uinteressante ting af og til, bare for at blive lidt irriterede *LOL*
    Hold du stien ren, men husk at du via computer kan se DR1, DRnyheder, og ditto tv2Øst ;-)

    SvarSlet
  2. Jo jeg tænkte faktisk på jer da jeg besluttede mig for sort skærm ;-) og da jeg bor yderst på Næsset er der ikke dækning til se TV på mit mobile bredbånd. Jeg kan være her og på facebook ... medfører mere beidst brug af tid, radio og pc ;-=

    I det mindste for en tid.

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Fjernsyn har vi heller ikke investeret i, men med tdc bredbånd kan vi se TV2, Charlie, dk4, tre tyske, tre svenske og så dr1 og dr2. Og via dr.dk kan alle dr's ses. TV2Øst kan ditto findes seperat!! Tilmed har Rimkogeren og jeg jo hver sin computer, så med hørebøffer på kan vi se hvert vores ;-)
    Når "nyhedens interesse" har lagt sig vender vi nok tibage til gamle tilstande. Dropper abonnementet på tdc's tv-pakke, for vi ser faktisk kun TV2 af og til, og det ligner desværre sig selv fra før i tiden :(

    SvarSlet