onsdag den 29. februar 2012

Når planer må ændres.....


I dag er maledag .... det er planen.
Jeg er kommet op, forsøger gennemføre almindeligt *morgenritual* , får vasket mig, morgenmad og medicin huskes, endda en anelse creme og make.up .... store sager. Jeg er glad.  
Må dog udsætte (?) de 5 Tibetanere. Måske vi mødes iaften
Jeg er ikke stresset op, Jeg formår at trækket vejret og pusten den snigende stress ud - så ikke den sidder fast i mig resten af dagen. . 
Malerholdet ved jeg kommer uafhængig af tid.
...
Så lanngt så godt.
Madam Blaa pakkes.
Så langt så godt.
...
Så vælter dagen da Madammen nægter at starte!
... og SVUPS SIDDER STRESSEN DER!
....
Jeg trækker vejret.
Jeg forsøger at genvinde balancen,
Jeg leder i hjernevindinger efter det REDSKAB der er der ved jeg,

HVAD er det nu lige der virker ?

Jeg tager Molly med mig. Går en lang tur langs fjorden. Molly glæde ved uventet snusetur, strandengen i tågedis, at huske at mobilen kan tage billeder, synet af en enlig svane vækker genklang i mig, blæsten der stadig bringer disens dråber indover land - fedter mine briller  og fryser mine fingre.
Da jeg vender tilbage til Planeten er noget af stressen efterladt på strandengen endnu skjult af tågen.
Jeg ved at denne rest af STRESS følger mig dag. Nu er den udholdelig. Nu må jeg ændre plan. Nu må jeg finde ny rytme... Måske får jeg alligevel malet.
Jeg kommer igen imorgen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar