søndag den 15. juli 2012

Heling og healing.... eller FLOW....









































Hvad er hvad ? Er der forskel eller to ord for det samme?


Når jeg siger - Mine billeder er healende for mig - skumler folk .


Siger jeg derimod - Mine billeder heler mig - nikkes der bekræftende.


For mig er der ingen forskel. Jeg heales og jeg heles.


At male, tegne og skrive mine følelser og tanker fik løftet den der mørke dyne  der lå over mig.
I lang tid var billeder, skrivningen præget af dystre tanker, ord og farver. Efterhånden kom der mere og mere lys og humor ind. 


Det er stadig alvorlige, almenmenneskelige problematikker nu set fra den anden side.


Det er nemlig muligt at skifte 'side', at acceptere livets vilkår på godt og ondt, og ikke forblive stirrende på al det der ikke kan ændres.

Når jeg kreerer - mister jeg fornemmelse af tid, det er en fredfyldt tilstand trods emnerne jeg arbejder med. Ofte er det en stemning , en følelse jeg maler udfra. Jeg lader hånden vælge farverne intuitivt, mens jeg maler og langsomt vokser billedet/ordene og problematikken frem.


Det er dette - at lade det indre flyde ud via pen eller pensel - der er helende, der er healende. Det er FLOW!











Ingen kommentarer:

Send en kommentar