torsdag den 23. august 2012

Ikke er ondt ord om æbler ....


Der er noget det driller i disse dage.

Om det er Hr Parkinson eller PTSD - ved ikke jeg , så hvem så?
Og betyder det noget?

Jeg lader mig irritere af sådanne dage. Føler skyld.Som om det er min fejl. Og jeg VED jo godt at for begges vedkommende forekommer disse dage og man er heldig hvis man kan finde eller indskrænke årsagerne.

For mit  vedkommende er sengetider afgørende. Rutiner. Vaner. Og sådan en side er nu ikke min spidskompetence.

I nogen tid har jeg deltaget i PTSDforum på Facebook - en lukket gruppe med ca 200 medlemmer. Ikke at jeg var særlig aktiv. Jeg har kun skrevet 3 gange - alle indenfor denne  uge... sidste gang for at melde min udmelding.

Der var så negativ tone blandt 'hovedtalerne' at min PTSD nærede sig derved - og det er vel ikke meningen? Det negative var både overfor andre medlemmer, systemet, regeringen, politikerne, det etablerede sundhedssystem mm Agressiv tone, grimt sprog!

En sådan gruppe er ikke gavnlig for mig.

Her Parkinson derimod har osse fundet ligesindede i en facebookgruppe .... endda en for YNGRE! Her er tonen helt modsat, positiv, hjælpende, udømmende ... også kritisk men 
på en absolut konstruktiv måde - her har vi fundet ro. Her er oplysning og hjælp at hente - tænker jeg . Endnu helt ny for mig. Og lovende.

Se ... ikke et ondt ord æbler vel ... smiler...


2 kommentarer:

  1. Det er noget af det allervigtigste i livet, at omgive sig med dem, der er er værd at spejle sig i! For man blive som dem man omgås..

    Han er måske tung at danse med ham Parkinson, men det lyder rarere end at grave sig ned sammen med PTSD.

    Et held at du har så mange områder at søge fællesskaber indenfor.

    Lykke til.

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha Tante det er rigtigt ...

    KH Siffe

    SvarSlet