mandag den 20. august 2012

PTSD ,,,, a Winner or ...-?



Det kan være godt at være en del af en gruppe der har samme
*diagnose* som een selv. Læs:PTSD


For mig er det dog osse svært . Jeg bliver meget berørt af det jeg læser, mine egne oplevelser aktiveres og jeg trækker mig endnu mere tilbage, blir angst, trykken for brystet, tankemylder osv osv
 
Jeg kan næsten ikke bære vreden, afmagten og håbløsheden jeg
mærker. Så selvom jeg trænger til fællesskabet skræmmer det
mig osse. Jeg har sådan brug for at føle glæde, smile, grine ,
kunne huske, have overblik, kunne lave mad, rydde op, være
aktiv og social, overskue mere end en enkel dag/morgen/time...

Hvordan forenes dette? 
Det er mere et retorisk spørgsmål end et jeg forventer svar på.
 
Jeg er blevet et andet menneske, med en ny identitet som jeg
forsøger at lære at kende, acceptere og endda måske komme
til at holde af  ....
Måske endda holde endnu mere af end af 'gamle' Tove.
Jeg forsøger at se det som en udfordring, en gave, ikke død,
men med mulighed for at skabe et nyt, dog anderledes liv...

Fordi - jeg vil ikke ende vred, bitter og ensom.

Fordi - jeg vil leve, elske, føle, mærke, grine, turde, ... og alt det andet  der kaldes at leve .... danse med bare tæer i det våde græs... spise flødeis og chokoladekager .... drikke lyserøde bobler i solnedgangen ... spise brombær på Brombærbænken... og meget meget mere ...

Jeg vil ikke være 'offer'...

I am a WINNNER

6 kommentarer:

  1. Henrik skriver Kære Tove jeg har læst det hele og vil gerne kommentere ..ses på værkstedet

    SvarSlet
  2. det er faktisk utroligt så stor en rolle det kan spille hvilke ord vi bruger. jeg er selv vokset op med konstante seksuelle overgreb hele barndommen, og oplevede længe mig selv som et offer og mit liv var et helvede uden ende. efter terapi lærte jeg at se mig selv som en overlever (survivor), og det ændrer faktisk mange ting i ens egen tankegang. nu kan jeg se at når nu jeg kunne komme igennem alt det grusomme jeg har oplevet som barn, ja så er der sku ikke ret meget her i verden der kan få lov til at tage pusten fra mig.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. FANTASTISK FLOT Frida ,,, Sejt ,,, du er da levende bevis på liv og ikke bare overlevelse.
    Tusind tak for din Kommentar

    KH og Knus Siffe

    SvarSlet
  4. stærkt indlæg. Noget der skaber tanker.
    Og noget helt andet, hvor dejligt at du tager de uger på Højskolen :)

    SvarSlet
  5. Tak Miri ... jeg glæder mig osse

    SvarSlet