søndag den 28. oktober 2012

Dette er faktisk en ADVARSEL

Det kan åbenbart ske for rnhver.
Der er dog ingen skade sket - for mig - tror jeg - i dag - lige nu-

Det handler om NemID og nøglekort.

Jeg er ved de sidste numre og forventede atha  modtaget nyt kort - som meddelt på skærmen for en rum tid siden.

Da det ikke er kommet ville jeg i dag bestille nyt via computeren.

Det gør jeg og surfe lidt rundt på NemID-siden. Kommer ind hvor der står 'hændelseslog for at se hvornår sidste nøglekort er afsendt.

Der står en masse. Også hvilke IPnumre der logger sig ind - eller  forsøger at logge sig ind.

Den 3.9.2012 er der 4 forsøg på at logge sig ind med andre IPnumre end mit (det der hele tiden benyttes)

Nærmest for sjov - googler jeg 'Hvem er ..og så IPadressen' og så fremkom en liste med IPadr. med link til et kort med en fin pil på et Danmarkskort hvor den computer med det IPnummer befinder sig .

OG DET ER IKKE PÅ PLANETEN!

Så nu tolker jeg det som forsøg på at komme ind på min NemID
Nu spærrer jeg så det ikke modtagne nøgle kort ... som dog først er afsendt senere,

Hvad jeg nu skal gøre vil jeg lige tænke over - jeg vil anmelde det - er bare i tvivl til hvem? Jeg ved nu godt det ikke nytter jeg forventer hekker ikke noget, sender bare aben videre.

PS - er en anelse stolt over at kunne identificere en IPadresse ;-)

2 kommentarer:

  1. Lyder ikke godt. Har du en mobilt bredbånd? - Du skal altid foretage anmeldelse til Politiet.

    SvarSlet
  2. Nej vel?
    Jeg tror jeg snakker både med bank og politiet

    SvarSlet