onsdag den 24. oktober 2012

HowToDo 4.... min Journal.... og lidt om at være i NUET


En side i min 'gamle bog'-journal
gad vide om den er færdig?

Jeg arbejder på flere sider samtidig
jeg sakser fra blade, gamle bøger og aviser
bruger alt det der oftest kasseres
ser man på der med nye øjne 
nysgerrigt
ses nye sammenhænge

Det er dette magiske 'nye'
øjeblikket
hvor jeg 'ser' det
dette øjeblik elsker jeg

Mine egne tanker vandrer egne veje
og fortæller mig nye historier
om mig selv
om andre
om livet
og det der sker lige nu

Kan absolut anbefales!

Det er jo ikke produktet der er vigtigt
det er 'det der sker' imens produktet laves

Netop sådan er man i NUET
det NU der tales så meget om
hvor tiden forsvinder og det er sanserne der er primære

Havearbejde, spille musik, male, dans mm
eller skabe en Journal....

Bare gå igang....

NU




2 kommentarer:

  1. Det er så vigtigt at være mest tilstede i nuet, men også i lidt i fortiden og lidt mere i fremtiden. At finde en skat imellem ligegyldige ting er et magisk øjeblik som du forstår til fulde. Kh Henrik

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar Henrik.
    Jeg tænker du også trives i NU'er

    SvarSlet