torsdag den 21. februar 2013

Det handler om ..... samt lidt SiffeFilosofi ...


...denne lille Darling!

Når Farmor er nær sovet hun tungt
så det jo godt Mor og Far tager foto når *SukkerSkinken*
- som hun kaldes -
er vågen og charmer dem

Endnu ikke en uge gammel
allerede Herre i Huset
eller hvad det hedder når sådan en bette styrer 

Hvad skal det ikke udvikle sig til?

Og så til Filosofien....

Når jeg ser denne lille nye familie sammen
oplever jeg et sammensurium af følelser

Først og fremmest alle de positive:

GLÆDEN
ved at se min søns følelser for sin datter, for sin kæreste, deres indbyrdes kærlighed, deres fælleshed omkring denne nye udfordring
min søns omsorg for kæresten 
mine egne minder om nyfødte babyer

STOLTHEDEN
over at Sønnen klarer det så godt og bare er så meget på sin opgave som far
over at opleve mit barn få barn 
generationernes videre gang

RØRTHEDEN
over dette lille nye menneske
livets mening og mirakel
forædrenes samtidige sikkerhed og usikkerhed omsvøbt af fælles kærlighed til deres datter
de er så tydelig to om at være forældre

Idag så jeg dem  give Elisabeth sit første bad - sammen
Forunderlig oplevelse.

..................................................................................

Hele dette scenarie fik hele dette følelseshav indeni mig i oprør

Nu handler deres forældreskab ikke om mig
alligevel
blev deres fællesskab en stor kontrast
til min egen oplevelse ved min yngste søns fødsel
 4 uger gammel blev jeg alene med ham og hans 2 ældre brødre
deres far flyttede

det er jo mange år siden
meget badevand smidt ud
og sønnerne er voksne
har det godt
har kontakt til begge deres forældre
osv osv

alligevel oplever jeg dette oprørte hav
hvor minderne 
om min egen gamle sorg og tristhed
driver på land som isflager
midt i dette islandskab

oplever jeg STOR glæde, stolthed og rørthed
ved at betragte *de unges* fællesskab

og isflagerne smelter
ved følelsen af den andel jeg nok har i at Sønnen forstår at give kærlighed til sin kæreste og deres datter på så smuk en måde

på den måde giver livet mig mening
2 ender snoes sammen for et øjeblik

og jeg glæder mig til Elisabeth og jeg 
kan  lære hinanden at kende

Forældrene forærede mig en bog fra Elisabeth
forberedt til at jeg ka skrive om mit liv
og senere give hende den igen

lige en gave for mig

Glæder mig til at udfylde den  

3 kommentarer:

  1. OMG,hvor er hun smuk! igen til lykke med det hele, det er bare så stort og vindunderligt og rörende. jeg har oplevet det to gange og håber på at göre det mange gange igen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Hvor skriver du smukt, jeg blev dybt berørt over dine ord om din søs, svigerdatter og barnebarn.
    Om stoltheden og sorgen.
    Men størst af alt er kærlighed :)

    SvarSlet