onsdag den 20. marts 2013

Bag glasset ....


...flagrede den rundt

skulle jeg lade  Molly fange den?

skulle jeg lukke den ud?

skulle jeg lade den blive inde?

Det blev mulighed 3 
måske en mere langstrakt aflivning
men den sidste tid blev da god 
for indimellem skinnede solen ind gennem glasset
og sommerfuglen så ud til at nyde det

.... eller ?

jeg er den sommerfugl 
og har holdt mig bag glasset
tænkt 
her varmer solen mig

idag smed jeg mig selv brutalt ud i kulden
tænkte jeg
viklet ind i forskellige barrierer
manglende bilstart
tudevorn
sårbarhed
og så selvfølgelig min tro følgesvend
Hr Parkinson

vi landede  ikke i sne og kulde
vi landede i varme og rummlighed
blandt andre sårbarheder

jeg er nu træt og mæt
min kontakt hentede og bragte mig
jeg havde beskyttelse med 
- hækletøjet
jeg mødte et dejligt hus med mange muligheder

a la højskolen

mer senere om det

alternativet er at blive bag glasset
egentlig er det slet ikke et alternativ
der er kun at deltage
og tage imod

Livet

og tak for det 


jeg tænker jeg er nået til 100 sommerfugle 





2 kommentarer:

  1. Alt det vi skal overkomme hele tiden, jeg gider det ikke og det hober sig op og nager min samvittighed. Men pludselig ved en tilfældighed går jeg i gang og det hel bliver ordnet på rekordtid og jeg er så godt tilpas og selvtilliden har det strålende. Men så begynder systemet forfra og det hober sig op og så ... sådan er livet for nogle af os og er det den rigtige måde ? jeg ved det ikke, men sådan er det Kh fra Henrik

    SvarSlet
  2. Ja Henrik netop.sådan er livet for nogen af os. ... og dermed er det rigtig ... det kan jo ikke andet,
    Kh Siffe

    SvarSlet