tirsdag den 16. juli 2013

Sildesalatfarvet borgerlighed ....eller at være den man er og ikke hvad andre tror :-)





En kommentar fik mig til at tænke.

Der skrives om borgerlighed kontra at være Siffe.
I forbindelse med et billede af de to sildesalatfarvede sofaer der nu står og er frække i min stue.
Borgerlig læser jeg er med en lidt negativ klang. 
Og som værende uforeneligt med den her tænkte Siffe
.

Siffe er nu den hun er og ikke det añdre tænker og tror

Borgere er vi jo alle og det har jeg det nu ganske udmærket med
At være borger i Dk er da ikke det værste eller?....
I min situation er jeg dybt taknemmelig for at være en dansk borger


Noget andet er at være borgerlige rent politisk altså stemme borgerligt
Og det kan man jo gætte på hvad jeg gør ...men det kan da kun være gæt :-)

Så er der det småborgerlig.
I mine yngre dage var det da det værste 
Det betød nærmest være en grønsag med smalle normer....svært at forklare ..men kender I ikke klangen?

Hvad denne anonyme kommentarskriver egentlig mener ved jeg nu ikke (-;

Hvad der er foreneligt med at være en Siffe
Afgør Siffe da selv
Måske det ramler sammen med hvad andre tror og det billede de har brug for af Siffer
Det har jo bare ikke noget at gøre med denne  Siffe


Hvorfor nu alt denne ståhej.?

Fordi det er så vigtígt at huske på at det gælder ikke om at leve op til andres billeder af een, 
det handler om at være tro mod sig selv 
At være den man er 
Endda være borgerlig hvis det er det man er 

Endelig er BLUE Bird kommet ud af hulen 
 





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar