torsdag den 10. maj 2007

Håndens arbejde....

Der er kommet noget fra hånden.

Domino strik. Det kan jeg li'! Så det er blevet et smukt grønt trekantet sjal i garn fra Karen Nohr. Derfra har jeg også fået lækkert kamgarn - entrådet jeg har mixed med et entrådet nuanceret gråt uldgarn, som jeg ikke husker hvorfra. Det har givet en dejlig effekt i stoflighed. Mangler bare kanten, men overvejer lige hvilken. Garn har jeg nok af.

Derudover er der røget små trekantede sjal/charmeklude eller hvad de kan kaldes - i mohair af forskellig art. Noget billigt fra Netto andet lidt mere eksklusivt. De er hæklet i Kærlighedsknuder. Et mønster jeg finder utroligt charmerende og nemt. Nu er jeg i gang med mit andet par Venindesokker. Det første par er røget af pindene og nu mangler jeg ½ nummer 2. Så kan min veninde og jeg gå i samme sokker!!! Ja, ja jeg ved godt jeg er 52 - men, men lidt tøset må vi vel være.
Det svinder lidt i bunken af garn, men det er også som om der kommer mere frem af gemmerne. Som små nullermænd myldrer det frem og har indtaget en stor del af hjørnet i spisestuen. Det gør nu ikke noget.
Både Albert og Frida (nææsten) har lært at GARN det rører man ikke som hund her i huset.
Derimod indtager Ernst - alderspræsident på 11 år - med sindig ro plads hvor det passer HAM. Gerne oveni strikketøj og nyt garn, bøger eller pc'er. Men han er jo også MIS.

1 kommentar: