onsdag den 4. juni 2008

10 Fordele ved IKKE at ha' hund(e)!.....

...... sukker Siffes Hundeløs sørgmuntert. Men først en STOR TAK for jeres forstående ord herinde og i min mail. Jeg har haft problemer med at logge på blogspot.com så derfor ingen indlæg her igår. Meeen NU er jeg her igen!

Altså - 10 fordele - hmmmm.... svært, men ikke umuligt:

1. utrolig STILHED overalt

2. ingen Velkomstgøen ved hjemkomst - ej heller vimsen rundt og glad logren!

3. ingen lange ture med 2 trofaste følgesvende....

4. ingen til at hygge med under dynen og i sofaen ....

.................. neeejjj HØR nu her - det skulle jo være FORDELE! .... så ...

5. være nødt til at komme ud fra Planeten for at møde RARE mennesker (fjernt fra BagboBidsk). Før er mine sociale behov jo fint dækket af Blog og Hunde og Veninder.

6. kunne rejse - Johnny the Cat er nemmere at få passet

7. det er OK at glemme at købe Hundemad

8. ingen HmmHmm'er i græsset

9. jeg kan være væk længere tid uden at tænke over at skulle komme hjem

10. ???.............. jeg KAN altså ikke lige finde flere fordele ... måske skal de opleves?

Måske ender jeg med at synes BagboBidsk har gjort mig en tjeneste?

I bogen Æblemostreglementen af John Irving (tror jeg uden at gide se efter sorry) er der en scene hvor hovedpersonen og kommende svigerfar sidder på kanten af en mole og kigger ud over vandet, mens de snakker. Svigerfaren tager en snegl fra molekanten og smider den ud i vandet. Hovedpersonen siger: "Hvor ku' du nænne det? Den har måske brugt hele sit liv på at komme hertil?" Hvortil Svigerfar svarer: "Hvem ved, måske gjorde jeg den en tjeneste?"

Jeg har oplevet før - bl.a.ved min skilsmisse, da min mand fandt en anden og forlod mig og 3 små børn - at det som umiddelbart føles og opleves som en "katastrofe", en ulykke - med tiden viste sig at være til min absolutte fordel. Jeg fik mulighed for at udfolde mit liv på en måde jeg ellers aldrig ville være nået til - set i Bakspejlet - i det forhold.
Jeg mødte endda en ny og mere 'godformig' mand.

Da jeg sidste år gik i banken for at låne til Kærligheden satte min bankrådgiver det krav at jeg skulle sælge mit hus (absolut fornuftigt da jeg jo ingen mulighed har for at få en indtjening igen), men i øjeblikket oplevedes det som en stor sorg. I dag - er jeg lykkelig - at få solgt huset, til en god pris, hurtigt og uden problemer. At være fri for at trækkes med "den dejlige gamle kasse". Det jeg savner mest er min dejlige have med alle mine smukke blomster. Men det har jeg jo rig mulighed for også at skabe her. Nåååå ... måske en ny fordel øjnes ... ingen hunde der graver huller i haven og graver nyplantede blomster op? Men det har jeg jo fint levet med!

Min kære Ældstesøn er ellers rigtig gået i aktion og gennemlæser grundejerforeningens reglementer. Han accepeterer min beslutning om borgfred, men gør sig parat hvis BagboBidsk begynder at bide igen!
Tak Søn. Elsker dig! Trygt at vide du er bag mig! Og også foran mig hvis det er nødvendigt!

Nu overvejer jeg stærkt at finde min gamle STORE trækharmonika frem og sætte mig midt i haven for at øve svenske slagere - jeg er ikke særlig god --- men kan dog frembringe MÆGTIGE lyde ;-)
Ærgeligt lidt at jeg ikke spiller violin eller piccolofløjte!

PS. Selvom jeg skriver som jeg gør SAVNER jeg hundene. Og er stadig trist - jeg tror nemlig det er vigtigt at mærke sin sorg for at ku komme videre. I dag kunne jeg MÆRKE den. Ellers får jeg jo så meget medicin at jeg nærmest er en indvendig zombie.

5 kommentarer:

  1. Jeg sidder og smiler ved tanker om hvad BagBo vil sige til træk og slip koncert i Siffes have hi hi

    SvarSlet
  2. Godt, at sønnen sætter sig ind i sagerne. Man kan aldrig vide, med sådan en bagbo!
    Åh, sæt dig og spil og syng!! Jeg synes i øverigt , det er skønt at du kan spille harmonika :-)
    Om bagbo har gjort dig en tjenste, det vil tiden måske vise..Menjeg synes nu det er rigtig øv og kan godt forstå du savner..

    SvarSlet
  3. Så tager jeg sav med, ikke at jeg kan spille på den, men den frembringer sikkert en masse jammerlige lyde...
    Ta' den bagboer...
    Kan godt forstå du savner, men det er vel også helt ok.. :o)

    SvarSlet
  4. Du er sej.

    Og trækharmonika skalaer er sikkert en pestilens at høre på i forhold til lidt hundeglam.

    SvarSlet
  5. Den slags mennesker (læs bagbo) findes desværre alle steder - heldigvis kender jeg ikke ret mange
    Min veninde har høns i baghaven og bagboen der er heller ikke til at tale med trods lydisolering og det at de (naboen) lige er flyttet!!
    Det er åbenbart for let bare at fare frem.
    Føler med dig og ja, det er bare med at sørge til du ikke kan mere.
    Ingelise, Fanø

    SvarSlet