mandag den 2. juni 2008

Bidske Bagboer skaber Hundeløs Planet ;-(

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal skrive det .... men nu er Planeten Hundeløs.

Min kære BagboNabo lavede et frontalangreb med styrker på flankerne osse, i form af en af grundejerforeningens bestyrelsesmedlemmer. De kom to mand høj for at klage over mine hunde - som ifølge den kære Bagbo havde angrebet hans kone 2 gange, angrebet en hest så en pige nær var faldet af, at der var mange der klagede over mine hunde - sjovt nok ikke til mig - osv osv.

Jeg bød dem velkommen og sagde det var rart at blive mødt i sin dør og at folk præsenterede sig - før de klagede. Bestyrelsesmedlemmet blev mere og mere svag i mælet da han nok havde forventet en hysterisk hejre og en flok frådende bidske hunde. Istedet blev han mødt af en forstående og smilende kone og 2 små glade logrende - og gøende - hunde.

Naboen ku ikke ha øjenkontakt og så alle andre steder hen end på mig. Han kunne ku stamme frem at hunden havde angrebet hans kone. Det skal lige nævnes at hele grunden er hegnet ind, hundene aldrig er kommet udenfor hegnet, at jeg ikke lader dem stå og gø, men at de reagerer på motorsave osv. Hvad hesten angår så synes jeg det er uansvarligt at en pige rider en hest hun ikke kan styre fordi en hund gør bag en masse buske!

Nå summa su,arum - Albert og Frida er afleveret hos Elmediget.dk dyreinternat med al deres grej.



Her er tomt tomt tomt og jeg har tudet det meste af dagen og snakket i tlf. En af Veninderne tog med ud ag afleverede dem. Vi tillod os selv at frådse i en is ved Munkholmbroen på vejen hjem.


Johnny er forfremmet til NusseKat og forsøger ihærdigt at udfylde tomrummet.

PS dem der kommer på Planeten og kender mig og hundene, mener at den kære Bagbo overdriver vildt. Han er åbenbart en af de der krakilske menneske der går i så små sko at når der kommer et fruentimmer i str 42 så skal hun kanøfles. Tømmeren overhørte samtalen med de to mænd - og gav mig stor skulderklap efterfølgende, hvor han også sagde at han havde været parat til at storme frem og forsvare mig hvis det var nødvendigt!

Teenageren er parat til alvorlig chikane af bagboen - men gør det ikke - men sønnen forsvarsmekanisme over hans mor kom frem. Så jeg føler mig trøstet og forstået.

Ejeren af dyreinternatet var også utrolig forstående - og sagde han ville ha' taget kampen op. Men jeg orker ikke Nabofejde - og har altså smidt håndklædet i ringen. Ejeren mødte jo hundene og sagde han ikke forstod hvordan nogen ku føle sig truet af dem.

Nå, men nu bliver der (snart) sat et uigennemtrængelig stakit op mod de bagboer.
Gid der var et Internat hvor man kunne indlevere bidske Bagboer ;-) (kun et lille smil idag)
Gad vide jeg nu kan forvente fra den kant?

Som Tømmeren siger - Der er en Slange i ethvert Paradis!

18 kommentarer:

  1. Du godeste Siffe.....
    Man skulle tro det var løgn!
    Det gør mig så ondt for dig :-(

    SvarSlet
  2. Jeg håber at det er den rigtige løsning.
    Det bliver nogle "stille" dage i starten.
    Lige meget hvad du havde gjort, vil du nok aldrig komme til at drikke kaffe (the) med din nabo.
    Håber at han i det mindste er glad.

    SvarSlet
  3. Kære begge to - TAK for jeres ord. Det ER en MEGET stille morgen efter en urolig nat uden mine hunde. Johnny mjaver og leder og jeg sørger stille.
    Og tænker over hvordan kommer jeg igang igen. Og Kaffe - Lise - han får den i nakken hvis han nærmer sig!

    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Aiiiii.... så skulle du sgu have puttet de der bagboer i kværnen alligevel....
    Hvor gør det ondt at læse og hvor går folk da i små sko...
    Sender dig et trøstekram, selv om det ikke kan udfylde tomrummet...
    Knus

    SvarSlet
  5. Frygtelig urimeligt, uretfærdigt og lige til at tude over at høre.

    Gid sådanne naboer ville forsvinde langt langt væk. For hvis han er som han lyder, så finder han noget andet at være sur over.

    Men jeg kan godt forstå at du valgt ikke at kæmpe kampen.

    SvarSlet
  6. Slangen i dit paradis går godt nok i meeeget små sko. Der må da hverken være plads til hæl eller tå!!
    Godt at tomheden kan erstattes af en kat, selv om det ikke er det samme.
    KH Lise

    SvarSlet
  7. Må den mannen få så stora hemorrojder att han aldrig mer kan sitta skönt... (det är kanske precis vad han har?)

    Känner med dig! Det finns visst skitstövlar över allt men jag måste säga att du bemött hans enfald med en drottnings värdighet. Stiligt!

    SvarSlet
  8. Gid hans røv klør og hans arme er for korte!!
    Jeg har frygtelig ondt af dig.
    Nogen mennesker er bare så forbandet krakilske og hvis ikke der er noget at komme efter, så skal de sgu nok finde på noget.
    Han ved nok ikke hvor meget sådan et par hunde betyder for et menneske, der har det svært.

    SvarSlet
  9. OMG!!!!
    hvor er jeg ked af det på dine vegne. godt at du föler dig tröstet og forstået af omgivelserne. og det er nok fornuftigt at sætte op et höjt hegn, for han kommer nok at finde på noget andet at være sur over.
    knus og kram
    Frida

    SvarSlet
  10. Man kan godt nok ha lyst til lidt af hvert når man hører om din bagbo!! Føj. Hvorfor er der bare altid nogen der skal slå skår i glæden? Få et hegn op, og glem så alt om den idiot.
    Trøstekram herfra.

    SvarSlet
  11. Uuuhhhhh, hvor bliver jeg vred og ked af det på dine vegne!!
    Jeg forstår godt din beslutning, som jo er ligeså stor som at "tage kampen op"; kampen ville nemlig være nærmest umulig for dig at vinde med hans løgneriske tunge i spil, og det er en kæmpe erkendelse - godt gået, Siffe!!

    KH Julie

    SvarSlet
  12. Det er fa... uhyggeligt hvor irriterende og små folk kan være - Adr, det er til at kaste op over.

    Stort trøste knus til dig.

    SvarSlet
  13. Du har da for pokker da ikke bare afleveret dine hunde!!!!
    HENT DEM IGEN!!!

    Du ved jo det er løgn og opspind de kom anstigende med og man har sgu lov til at have hund.Hold da op jeg er RASENDE på dine vegne.

    Jeg fatter ikke at du ikke slår igen.Her hos mig blev der ikke noget hundeaflevering før politiet stod i døren for gud ved hvilken gang.

    Sæt igang, hent de hunde!

    Og lykke til - du fortjener det!

    SvarSlet
  14. Tak til jer alle for jeres opbakning. Det er rrat og trøstende at mærke sig forstået.
    Kære Taxastrikker - jeg ville ønske jeg kunne bide igen, men efter mit overfald og 3 års efterfølgende sygdom har jeg ikke enrgier til en langvarig kamp, en daglig uro og angst for hvem der nu vil 'angribe' mig. Desværre! Før i tiden ville jeg kæmpe igen på min måde. Men ikke i dag.
    Jeg er nødsaget til at vælge mine kampe med omhu og det er altså ikke med en krakilsk Bagbo.

    KH Siffe

    SvarSlet
  15. Du er en klog kvinde, Siffe!!
    KH Julie

    SvarSlet
  16. Hvor gør det mig bare ondt at læse! Jeg læser så tit jeg kan med hos dig, og beundrer dig mere og mere for hver dag og hver ting du "kommer igennem". Dette er da lidt af et bump på vejen, men jeg fornemmer at du kommer igennem det alligevel!
    Fyføj han skulle skamme sig! Jeg synes Annelie siger det ret præcist ;-)
    Mange hilsner og tanker!
    Vivian

    SvarSlet
  17. Tak skal du ha' kære Vivian - det er så rart at blive hørt. Jeg fik sagt til de 2 mænd hvad jeg mente og det beroliger mig. Her er jo stille nu ... men jeg er sikker på mine 2 venner får sig et godt hjem. Ham der formidler dem er et rigtigt dyremenneske jeg har fuld tillid til. Og det er det vigtigste af alt.
    KH Siffe

    SvarSlet