fredag den 6. juni 2008

At sætte sig Mål...

Hvad skal det næste skridt være på min vej?

At sætte mål - er balance mellem at være bevidst og være intuitiv. Nogle gange kan jeg VILLE noget som måske slet ikke er GODT for mig. Andre gange lader jeg mig føre intuitivt ad en vej, jeg slet ikke troede var noget for mig.



Jeg tror det må være at skabe bevidsthed om HVAD jeg vil.

I en række af de kommende NU'er i denne sommer.

Både indre og ydre værdier - handlinger - og tanker. Store som små.

Ofte handler jeg intuitivt - og rammer rigtigt - set i bakspejlet. Og det er godt. Men en smule bevidsthed eller snarere erkendelse er nødvendig.

For mig er erkendelsen af - *at intuitive handlinger er OK* - vigtig.

At genkende 'mavefornemmelsen' mens handlingen foregår. Og at det er sådan jeg finder vej. Intuitivt snarere end bevidste valg. Lade sig føre. Flow.

Som på Caminoen - være opmærksomme på de tegn livet giver mig at det er rette vej jeg går. På Caminoen var det Gule Pile eller Muslingskaller som viste vejen. I livet er der lignende 'tegn' på min vej.

Derfor er mine mål både overordnede - på længere sigt - og mere konkrete - her og nu.
Hvilke rammer vil jeg have for mit liv? Leve Økologisk!
Hvad er min handling i Nuet for at skabe MIT liv indenfor disse rammer? Købe Økologisk!

Hmm ... det er vist mange ord ... svære at forstå?? Nå jeg forstår det nu godt .... lidt af det ;-)

Minder mig om bogen FLOW - læs den bare - den er god!
Den handler om de ikke-tilfældige tilfælde, at tage imod hvad livet giver, at sende positive ønsker ud - der ikke skader andre. Hvis jeg lader livet *flyde* sker det godt. Modstand skaber modstand.

Nu stopper jeg her inden det flyder helt ud ;-)


4 kommentarer:

  1. Whauv...
    Tak for gode tanker.
    Går og pusler med mange af disse tanker selv. Du giver lidt inspiration :-)
    Modstand skaber modstand...Du har så ret. At kæmpe duer ikke, man skal nok følge det berømte flow..

    SvarSlet
  2. Ja Miri - hvis du ikke har læst bogen - så vil jeg anbefale at gøre det. den er meget tankevækkende. I vores vestlige kultur VIL vi for meget i stedet for bare AT TAGE IMOD det der er.
    Bogen er et godt supplement til Den 9. indsigt
    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Jeg stemme i et whauv sammen med Losarinas mor.
    Står der så også noget om hvordan man lærer at lytte til og rette sig efter sin intuition? - Det kunne jeg godt bruge at lære.

    SvarSlet
  4. Kære Tante - ja bogen giver nogen vejledning, men ellers kan jeg anbefale at begynde at meditere - det giver en øget stilhed i hovedet og mulighed for at få fornemmelse for de små signaler kroppen giver een.
    Men ellers bare begynde at øge opmærksomheden på det vi oplever som 'tilfælde' i vores hverdag. At tænke på en person der så ringer i det samme. Og lignende... det er bare (!) at lukke øjnene op for sådanne tilfældigheder ;-)

    H Siffe

    SvarSlet