fredag den 25. juli 2008

Dagens Kreative 2

Det er ikke fordi jeg glemmer det daglige kreative islæt. Men som det fremgår af de sidste dages blogindlæg er megen tid foregået på langs. Så kan man jo heldigvis drømme ... og at arbejde med disse er skam osse kreativt ;-) - selvom der er et mareridtsagtig islæt stadigvæk.

I dag modtog jeg bogen "My creative Year - by Hannah Andersson". Hun har en blog iHanna - som jeg absolut kan anbefale for andre søgende sjæle. Bogens er en udskrift - næsten - af 2006. Jeg kan nu godt li' at ku' bladre frem og tilbage - stadig er jeg ikke afvænnet fra den fysiske bog.

Ved at skiftevis læse og surfe lidt har jeg efterhånden fundet flere inspirerende sider.
Bl.a. dette forum for CoachCreativeSpace en slags ravelry for andre creationer ;-)

Min VerandaStue skrider fremad. Idag blandede Veninden og Håndværkeren energier og fejede plasttaget - så hullerne ku' ses. Mens Siffe krøb i skjul bag sin nye bog. Godt gumlende på diverse gamle skygger såsom: "det tag BURDE jeg selv ha' klaret for længe siden', jeg duer da heller ikke til noet, det er da alt for meget at modtage" og meget mere af samme skuffe.
Nå men jeg fik da øvet mig i mindfullnes og tænkte:" det er BARE en tanke, der flyder med tankestrømmen"- "det er IKKE mig - det er kun en tanke" Iøvrigt fik jeg bidt dem godt og grundigt i stykker og spyttet dem ud - ord for ord. Hmprff... SÅDAN SÅ!

Vejen til at JEG styrer MIG er nu farbar omend lidt stenet!

Hvor er det rart bagefter sådan en energiudladning BARE at ku' ta' sig et bad! Sådan bare lige uden at skulle foranstalte bruseniche mm. Efter at ha undværet i 3/4 år så er BADET virkelig værdsat!

Ellers BØR jeg sætte nye batterier i det digitale .... måske gør/bør jeg, måske bør/gør jeg ikke ;-) Det er jo MIG der styrer og ikke Bør!

3 kommentarer:

  1. Dine indlæg er i hvert fald altid kreative :-)

    SvarSlet
  2. Heldige dig, drømmer lidt om den bog :-) Du må fortælle mere om, de glæder og input den giver dig.
    Synes du er sej, det er flot at du kan gribe de tanker og smide dem væk. " Det er IKKE mig- det er kun en tanke"- den er værd at huske. Du er heldig med de mennesker der er omkring dig, de ser dig og kan lide det de ser. Det er en gave. Nyd varmen !

    SvarSlet
  3. Tack för besöket i min blog Siffe, jag är så glad att jag kan inspirera! Hurra för dig och för att det finns en RevolutionistPige i oss alla! :-)

    SvarSlet