onsdag den 16. juli 2008

Der er hul igennem.....

Siffe siger HUL .....

.... og der bliver HUL ..

.... ca 45 min tog det Håndværkeren at opfylde Siffes ordre ;-)



.... jeg har ingen dør, men nu MÅTTE der altså LYS ind....
... der var lige et elkabel - som IKKE blev ramt!
Til venstre se LysterHuset med første skydedør (der skal males hvid).
Til højre ses de tre Huller Håndværkeren har lavet - vi venter på 2 døre og et vindue.
Hele hjørnet måtte bygges op da der var råd.
Ellers er huset gennemsundt.
Det er den gamle meget mørke terasse -
- der nu får lys ind gennem de 2 nye huller.
Der skal Håndværkeren lave mit nye arbejdsrum.
Håndværkeren er en mand der morer sig og IKKE synes det er underligt at jeg kan leve med et HUL i min væg i godt 1½ mdr.
Han går snarere og småhygger sig med det, der udvikler sig fra at være et ønske om et mindre træterasse med en bruser - til en temmelig stor Terasse, Brusekabine der bliver ovedækket, Brændehæk, Lysterhus, Terassedør og Arbejdsrum/Atelier.
Jeg var totalt udmattet da Håndværkeren kørte kl 3
- gik ud som et lys -
- det er skam hårdt at stå og se beundrende til og komme med gode råd ;-)
Men osse at vænne sig til nye vaner indendøre nu der er kommet hul og udsyn til havens store høje træer.
LilleLuuii viser det ved at gå op i den 'gamle plads' i Vandbøflen(sofa) -
- kan ikke finde mig ' hopper over i den ' nye' plads i den anden Vandbøffel.
NU kan jeg overskue mit lille Lyserøde Hus fra en anden vinkel - og jeg kan se ud i min store flotte have.
(PS jo der er da noget for hullet - 2 gamle glasdøre er sat omvendt på - ikke kønne - men virksomme for vejr og vind og bedst af alt - de lader lyset komme herind)
Jeg glæder mig til i morgen - Hullet vender mod øst - så der er morgensol!
Håndværkeren mente grinende at så måtte jeg da nok stå op før 11!
Ja ja da .... jeg skal vise ham skal jeg!

4 kommentarer:

  1. Wauw.. Det blir skønt! Dejligt med lyse stuer. Det indbyder til glæde :-)
    Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  2. Uh jeg er lige ved at revne af misundelse ;) Du gør lige det jeg godt ku drømme om!!! :) det ser SÅ hyggeligt ud derude med naturen lige udenfor!! :)Jeg er spændt på at se hvor det ender...

    SvarSlet
  3. Det ser vældigt spændende ud - og lys skal der altså til, så hvad betyder et par huller i huset i en periode :-)

    Venter spændt på fortsættelsen..

    SvarSlet
  4. Tak skal I ha' - jeg sidder her med solbriller på - så lyst er her - nej spøg til side - men her er aætså blevet utroligt lyst herinde. Selv nullermændene flygter ;-) - desværre ikke UD af døren - men bare væk fra lyset og det er da OK:-)

    Jamen forsættelsen skal nok komme her fra Paradiset som Håndværkeren kaldte det fra dag eet.

    KH Siffe

    SvarSlet