lørdag den 2. august 2008

Om at Vælge ... eller .... Ro i Roen....

FØRST: det tager ca 2½ minut fra jeg skriver webadressen i adressefeltet til jeg faktisk kan skrive her på min side .... dermed sagt - min TÅLMODIGHED .... er lidt laaanggggstraaakkkkt for tiden.... og det hører IKKE til mine positive egenskaber.

Men mht at VÆLGE .... så er det heller ikke der jeg lige springer ud fra 10meteren... og alligevel ... når det drejer sig om FARVER ... er det vist gået op for de fleste at der ikke er mange valg der skal træffes - ALT dur bare det er Pink, Lyserødt, SartRosa, GammelRosa, og alt der minder derom.Så det var førstevalg ved Computerkøb. Dernæst kommer så alt det kedelige RAM, GB, Hz, USB, ... og hvad det nu ellers hedder. Men jeg fik da stykket een sammen, sammen med sønnen - som jo skulle betale ;-) - via sin netbank, da jeg ikke vil bruge den uduelige LÅNEKASSE - men men men så blev ordren annulleret dagen efter da leveringsadressen ikke stemte overens med betalingskortets.

Ærgeligt - men dejligt trygt - synes jeg - det forhindrer da en del snyd. Så hele VALG seancen måtte gentages - denne gang pr. telefon. Så nu sidder jeg parat til Sønnen melder at PINK-PC er ankommet til ham - måske sætter jeg mig endda ind til ham og venter ;-)Med er også både office-pakken og Photoshop. Især det sidste har jeg længe savnet. Nu håber jeg det er det rette billedprogram ..... jeg har glemt hvilket jeg gerne ville ha' - men mener at huske Photoshop positivt omtalt ...

I dag er så STILLEDAG - ovenpå alt det der VÆLGERI. Så her er helt stille - bortset fra mejetærskeren i baggrunden - trods mængder af natteregn. Ingen TV, ingen DVD, ingen Venindesnakke(okay så 10 min da!) i dag. Bare ro i Roen ;-)

Jeg fandt endnu en inspirerende gruppe på Flickr. com som osse er en yahoogruppe på linie med wbstrikkerne. Gruppen hedder EveryDayMatters og har egen blog. Besøg den og bliv inspireret. Ja det skriver hun sørme hende Siffe - men jeg skal nu gerne indrømme at da jeg så bloggen - så tabte jeg vejret igen ... og tænkte ... der kan jeg da virkelig ikke være med .... men nu HAR jeg altså meldt mig ... trods alt .... alligevel..... endog ... såmænd...

At min Bærbare sådan er stået af ræset, det bebrejder jeg den ikke .... WhoAmItoDoThat?... men det er nu sat*** ubelejligt. Jeg har netop kreeret en ny blog - PINK PLANET - som udelukkende skal dreje sig om Billeder - Kreativitet - på den ene eller den anden måde. Den skulle for alvor igang her den 1. august ... men nu må den vente ... Den første tanke var at lægge et foto ind hver dag i et år - for at få mit eget *Creative Year* fotodokumenteret. Inspireret af iHanna.

Jeg ved jeg - når jeg starter på nyt - nu om dage --- er længe om at få det indarbejdet som vane ... og *bare* det maskinen går i udu ja så glemmer jeg da mine aftaler med mig selv ;-) - såsom at blogge, at tage medicinen, osv osv
(Når jeg så begynder at bebrejde mig selv at være så uduelig - ja så tænker jeg - der er jo en årsag til jeg ikke kan arbejde - så HUSK lige det SiffeSøde)

Da denne LåneKasse er så ufattelig langsom tager det altså tid at besøge blogge - og at kommentere - det gør jeg da slet ikke - så ville jeg smide rundt med *hvaddermåtteværeomkringmig* - så det får altså vente.

Glæder mig iøvrigt til OL - jeg har osse meldt mig til Ravelympics - med en enkel lille let sag.

HAV EN GOD DAG - WEEKEND!

4 kommentarer:

  1. Dejligt at høre nyt!
    Du bobler og knopskyder- det er en fryd at læse om. Glæder mig til at følge din nye blog også. Har haft dig meget i mine tanker :-)
    Er så vild med din omsorg og kærlighed over for dig selv. Det er dejligt at mærke den forandring hos dig. Før var du rimlig hård ved dig selv, for at sige det mildt. Utrolig med al den energi. God weekend :-)

    SvarSlet
  2. S�dan en ufrivillig tr�ning i t�lmodighed, det er ikke sjovt.
    Men du f�r da noget ud af l�nekassen aligevel - ny blog, gruppe, og projekter.
    Hvad skal du strikke?

    SvarSlet
  3. Tak skal du Miri - det er dejligt at tanker ikke lige sådan *crasher* ;-) - jeg kan kun sige ditto til dig.

    Tante Charlotte - tak skal du ha -
    jeg har hæklet et Eve's shawl og skal igang med nr 2, og så er jeg startet på The Shetland Triangle. Til Ravelympic har jeg et kit med Merino Stripes Cabled Gauntlets = lange pulsvarmere.
    Jeg glæder mig til at gøre visit hos dig - når den anden computer kommer ;-)
    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Det hæklede sjal kender jeg ikke, men Jareds Shetland triangle er rigtig flot, og pulsvarmerne kunne jeg også finde. De ser lækre ud - Og virker overkommelige at strikke - når det sådan skal være på tid.

    SvarSlet