søndag den 7. september 2008

Dagens Collage ... scannet eller digital?

"Whatever is in the way, is the way" Almaas

Jeg nyder at lave Collagerne.

Og synes der kommer mere konsistens nu.

Ikke at jeg er tilfreds - Den indre Kritiker er en Hård bekendt.

Jeg tænker at Kreativitet kan afhjælpe Depressionen

- afhjælpe accept, og øge bevidstheden for det lyse.

"Hvis man har lidt af depression og angst gennem længere tid, vil ens adfærd, tanker og følelser afspejle dette. At forandre symptomer og årsager vil derfor i psykokinesiologi indebære, at man ændrer i de eksisterende tankemæssige og kropslige kredsløb, så man kan ”slippe” depressionen og angsten og fungere på en måde, som er optimal for én selv."

Citat: In Essence

Derfor forsøger jeg at være mig selv bekendt ved at synliggøre mine Collager her.

Og på Flickr.com

I forskellige grupper.

ArtJournal, JunkArt, Everydaysmattergroup, Healing thrugh Art Journal mm.

Derfor er det skrevne på engelsk.

Nogle af dem, men ikke alle.

Jeg sidder sammenkrøbet ved små sofaborde og glæder mig vanvittigt til arbejdsrummet er færdigt og mit store spisebord - der omdøbes til Arbejdsbordet - kommer på plads.

Lige nu er alle mine farver spredt omkring på Planeten. Lidt hist og lidt her. Og sådan skal det ikke være. Det skal være sådan at når lysten er der til lidt vandfarve, jamen så er det bare at række hånden ud og både pensel og maling er der!

Ligeledes stof, papir, perler, dimser og dutter. Noget er i Garagen pakket væk, noget er udenbys i en lejet boks, noget er i Annekset og noget findes i tasker, skuffer og kurve omkring mig og ikke mindst stablet op foran mig.

Billedet til VENSTRE er Fotograferet, mens det til HØJRE er scannet
Man kan se genskinnet af blitzen - fordi det er aften.
Det scannede virker mere mat.
Endnu har jeg ikke nået mit EGET udtryk - men det kommer vel med tiden.
TILLID Siffe - det må du da ha' - til dig selv ;-)
Hvad er det bedste at se på?
Nogen bud?

3 kommentarer:

  1. Tillid.. Det ord gav du også mig. Tak :-)
    Jeg er dybt betaget af dine collager. Jeg er fuld af beundring over dit mod og ikke mindst din energi. Det bliver godt for dig, at få dit kreative rum/ dit arbejdsværelse.
    helt umiddelbart, er jeg mest til det scannede. Men nok pga blitz lyset på det andet, jeg har et anstrengt forhold til blitz :-)
    Måske du skulle fotografere i dagslys ? Er iøverigt ret betaget Uglen/wisdom/ den blå farve.

    SvarSlet
  2. Ih altså Tak skal du ha' Miri.

    Det med energien er jo så som så - jeg laver jo så heller ikke andet end Collagen vel.
    Min hus ligner L... ;-)
    Men nu har jeg levet efter i pligter i 54 år - så er det vel på tide med fornøjelserne ;-)
    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Også jeg er betaget af dine arbejder, og vælger her det scannede, som er mere detaljerigt ;-)

    SvarSlet