søndag den 7. september 2008

Genopladning

I går kom der 2 sønner på een gang! Puha .... hvor det dog var og er dejligt. De var over det hele og ingen steder på een gang.


Den ældste Filosoffen - fuld af ord og nye bøger til studiet. Han kravler rundt på taget og maler hvor moren ikke kan nå. Han er inficeret af Moren og har nu hang til Lydbøger. Netop nu hører han Jorden Søjler. Efter maleriet graver han lige Morens blomster ned - så de kan overleve vinteren. Haven skal jo ikke anlægges i år - så det er lidt tilfældigt.



Den Yngste - Brandmanden - kom lige forbi. Ventede på at Vennerne dukker op til lidt fællesskab inden Brandmanden tager til Haderslev på videre uddannelse. Han bevæger sig med en nu grundfæstet selvtillid - og ikke bare det men selvværdet er osse styrket. Skal jeg save lidt? Så Morens kædesav bliver grundigt undersøgt - sikkerhedsudstyr findes frem og begge dele kommenteres nu livligt med stor sikkerhed. Værktøj må findes frem så kæden kan strammes. Moren undervises.

Imens dette foregår bobler jeg indvendig af glæde og taknemmelig. Sand i øjnene - tror - der trak tårer.

Jeg er Taknemmelig for det livet har givet mig. Og stadig lader tilflyde. Nu er batterierne fyldt op for en tid. Der er samlet ind.
Mmmm.... så Søndag - i dag - er LytteBog-dag. Er Stilledag. Er RetræteDag. Rart.

4 kommentarer:

  1. Dejlige drenge du har, kan godt forstå du bobler. Håber du har nydt søndagen :)

    SvarSlet
  2. Du kan tro det har været Nydning på programmet i dag - nu fik jeg endda sat billeder på indlægget. Så mærker jeg endnu engang glæden ved gårsdagen fylde.
    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Jeg tror jeg ved, lige hvordan du havde det :-)
    Knus !

    SvarSlet
  4. JA det tror jeg faktisk osse Miri ;-)

    SvarSlet