onsdag den 1. oktober 2008

Dagens dont

Vaskedag for Teenageren - som fremover går under navnet Brandmanden ;-)

Han er kun hjemme fra Sønderjylland sent fredag aften og skal tilbage til kasernen søndag aften. Derfor blev der kaldt på Mor. Og hvor jeg nyder det. At jeg ka' igen.

Så idag har jeg fyldt hans fryser - ikke med lækre hjemmelavet - men med sunde frostmiddage. Jeg plantede mig for det nye 40 tommers TV - tænk jeg ku læse tekster! - greb fat i strikketøjet - ja jeg havde da sat vaskemaskinen igang først. I dag nåede jeg 2 maskinfulde. I morgen må jeg tage yderligere et tørrestativ med til ungersvenden. Et med stil - siger han - et stål og læder ;-)
Hmmm.... han får nu et billigt hvidt med vinger.

Der bliver ingen StrikInn i København for mig i morgen aften. Jeg er så træt så man skulle tro jeg var GÅET til Silkeborg og tilbage igen - uden hvil ;-) - så der hviles i disse dage. Rart vejret er til det.

Ellers er jeg som Egern'erne igang med at forberede efterår og vinter. De har forøvrigt ædt de fleste af mine valnødder - fra mit eget Valnøddetræ .... det er lykke. Det er dem velundt - jeg håber bare de gemmer til vintertiden.

Jeg samler også forråd. En stak lydbøger - selvfølgelig krimier - de hører utallige gange via min lille iPod. Et fantastisk instrument. En pose garn må der osse til - jeg fik jo næææsssten ikke noget med hjem fra Silkeborg , vel?. Lidt spændende opskrifter - foruden Ruth's Kaunitrøjer, Lissette's Kaunisjal, Empirevesten fra Designclub(tror jeg) - sidst set hos Ditogdut.dk - jamen så faldt jeg ganske brat for Christel Seyfarths Valmuesjal - blev set strikket i det jyske. Det må da være et Vinterprojekt ... mmmmm .... jeg tror liiige jeg skal tage den med ro ... inden jeg bisser helt af Planeten.
Jeg må også beslutte om jeg skal fyre med brænde eller briketter og få det bestilt. Endnu kan en sådan beslutning trække i langdrag. Jeg gik lige glip af tilbud i DavliBrugsen!

Surt at være Sløv!... men sjovt at være Siffe - i dag.

God morgen til jer morgenfriske ... Godnat til Natteravnene ... jeg entrer Annekset nu.

2 kommentarer: