torsdag den 23. oktober 2008

Gang i Kineseren:

Tænk - jeg bliver gang på gang overvældet af Bloglands hjælpsomhed. Samt hvor STORT det samtidigt er, hvor LILLE jeg end mener at Planeten er.

Gertrud Smith fra Gyldendal Lyd kommenterer på mit indlæg om Kineseren - lydbogen af Mankell der ikke vil arte sig på min ipod - Tak for det Gertrud!
Jeg har endnu ikke afprøvet løsningen - bogen er hørt via DVD'en - men jeg forsøger snart med iPod'en igen - dvd'en er lidt besværlig at slæbe rundt på ;-)

Jeg har ikke haft nogen problemer med rækkefølgen af Mankell-lydbogen som mp3-filer, men prøv følgende hvis du vil forsøge at lægge lydbogen over på iPod:
1) Læg cd’en i computeren.
2) Åbn "denne computer" og find cd'en med lydbogen og kopier derefteralle lydfilerne til en ny mappe (enten på skrivebordet eller i mappen "iTunes Music", den ligger oftest under dokumenter/musik/iTunes). Du kan fx navngive den nye mappe med bogens titel.
3) Åbn derefter programmet iTunes.
4) Vælg "Filer" i menuen øverst og vælg "Føj mappe til biblioteket".
5) Der kommer en dialogboks op med teksten "Angiv en mappe". Find mappenfra før (trin 2), markér den og tryk "ok".
6) Filerne i mappen tilføjes nu dit iTunes-bibliotek.
7) Vælg derefter at synkronisere din iPod, så de nye filer lægges over påafspilleren.
8) Du kan nu sortere på navn eller spor/nummer, så burde de lægge sig i rigtig rækkefølge.
9) For at lave mp3-lydbogen om til iTunes eget lydbogsformat kan du markere alle filerne, højreklikke og vælge Vis info, markere genre "lydbog" og vælge ja til "husk position".
Se http://iphoneguide.dk/tips-tricks/tirsdags-tip-konverter-lydfiler-til-lydb%c3%b8ger-i-itunes/
Du kan også bruge programmet mp3 to iPod audio book converter, se http://www.freeipodsoftware.com/
Held og lykke med mp3-lydbøgerne som også kan købes som download fra fx ennybog.dk og lydbog.dk.
Mvh Gertrud Smith, Gyldendal Lyd

2 kommentarer:

  1. Herligt og tak for det. Det kan jo være jeg engang får en iPod eller lign. :-)

    SvarSlet
  2. I relation til det Gertrud sagde findes danmarks største udvalg af lydbøger på www.lytenbog.dk Alle bøger ligger på mp3 filer så de enkelte og lige til at downloade til din Ipod

    MVH Henrik Smith

    SvarSlet